اینترنت رایگان برای همه + نحوه فعال سازی

اینترنت رایگان برای همه + نحوه فعال سازی

دولت با ارسال پیامکی به کاربران اینترنت اعلام کرد: برای فعال سازی بسته اینترنت رایگان اهدایی دولت، از 21 دی ماه به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی my.gov.ir مراجعه و شماره پیش فرض را انتخاب کنید.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز گذشته در حاشیه جلسه شورای دولت درباره اصلاح تعرفه اپراتورهای اینترنتی از جبران این تعرفه توسط دولت خبر داد. پس از تصویب شاخص های هنجاری اپراتورها برای آن تصمیم گرفته می شود، بسته هدیه اینترنتی در نظر گرفته شده است.

دقایقی پیش پیامک هایی برای دریافت هدیه اینترنتی به مردم ارسال شد که تحقق وعده وزیر ارتباطات مبنی بر هدیه اینترنتی است. پیام ارسالی به این شرح است: برای فعال سازی بسته اینترنت رایگان اهدایی دولت، از 21 دی ماه به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به آدرس my.gov.ir مراجعه کرده و شماره پیش فرض خود را انتخاب کنید.

عیسی زارع پور دیروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به سوالات خبرنگاران گفت: افزایش تعرفه ها نه تنها در حوزه ارتباطات بلکه در همه بخش ها مطرح است. در 10 سال گذشته تورم شدیدی داشتیم و طبیعی است که هزینه اپراتورهای ارتباطی افزایش یافته است.

وی افزود: اپراتورها مدت هاست که درخواست افزایش تعرفه دارند چرا که معتقدند با درآمدهای فعلی شبکه توسعه نمی یابد و حتی برخی اپراتورها مدعی هستند که با درآمدهای خود نمی توانند وضعیت موجود را حفظ کنند.اینترنت رایگان برای همه + نحوه فعال سازی

وزیر ارتباطات تاکید کرد: جلسات متعددی در وزارت ارتباطات برگزار شد و موضوعات مورد بحث قرار گرفت. اخیرا نیز نامه ای به رئیس جمهور نوشتند و خواستار افزایش شدید تعرفه ها شدند که ما با برخی استدلال های آنها قبول نکردیم.

زارع پور گفت: نرخ ها از سال 1395 تغییر نکرده است، اما افزایش قیمت در نیروی کار و تجهیزات و قیمت تمام شده ارز داشته ایم. سازمان رگولاتوری شرایط و ضوابط افزایش تعرفه اپراتورها را اعلام و آن را منوط به ارتقای کیفیت شبکه ارتباطی کشور کرد.

وی ادامه داد: ما به دنبال سود اپراتور نیستیم و هدفمان ارتقای کیفیت شبکه است. اگر شرایطی را که رگولاتور به اپراتور ابلاغ کرده است بپذیرند، در این مورد تصمیم خواهیم گرفت.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: با این حال درخواست افزایش 100 درصدی تعرفه ها را نمی پذیریم زیرا در شرایط فعلی کشور این امکان وجود ندارد. اگر تصمیمی گرفته شود قطعا در سقف تورم کشور خواهد بود، البته در صورت عدم رعایت شرایط وزارت ارتباطات قطعا اپراتور را جریمه می کنیم. شرایط و ضوابط نیز مکمل مجوز فعالیت آنها می شود.

زارع پور تصریح کرد: با توجه به اینکه به روزهای پایانی سال نزدیک می شویم و هزینه های مردم در حال افزایش است، اگر تصمیمی گرفته شود، قطعا به بسته های اپراتورها به عنوان هدیه به مردم نگاه می کنیم.

وی بیان کرد: بر اساس مصوبه سال 1395 سقف و کفی برای اینترنت همراه تعیین شده و تعرفه را افزایش نمی دهیم. همه چیز بر اساس همان سقف و کف قیمتی است که در سال 1395 تصویب شده است. تعرفه ها در این قالب تغییر خواهند کرد.