این استقلال را دیگر نمی توان محدود کرد

این استقلال را دیگر نمی توان محدود کرد

علی چینی بازیکن و مربی سابق استقلال درباره پیروزی استقلال مقابل پیکان گفت: همانطور که پیش بینی می کردم استقلال توانست در این دیدار پیروز شود چون می دانستم استقلال با حضور بازیکنانی مثل مهدی کایدی قطعا به اهداف تاکتیکی خود خواهد رسید.

وی در تشریح الزامات تاکتیکی استقلال گفت: معمولا مقابل تیم هایی که بسته بازی می کنند و به دفاع اتوبوسی روی می آورند باید با دریبل و کار تیمی یا منطقه ای با آنها مقابله کرد و اتوبوس آنها را آتش زد. استقلال در این دیدار چه کرد.

وی ادامه داد: به همین دلیل در جناح چپ و راست کایدی و محبی توانستند دیوار دفاعی تیم پیکان را بشکنند و به محض اینکه استقلال در دقیقه 10 توانست دروازه پیکان را باز کند، دفاع این تیم. تیم سقوط کرد

کارشناس فوتبال کشورمان افزود: تیمی که زودتر گل بزند به سرعت از هم می پاشد. شاهد بودیم که پیکان سعی کرد گل به گل را جبران کند که باعث شد استقلال حمله دیگری را روی دروازه پیکان تدارک ببیند. فکر می‌کنم اگر استقلالی‌ها خوش شانس بودند می‌توانستند در نیمه اول دوباره از دست مطهری و کایدی دروازه را باز کنند، اما یک دروازه‌بان خوب در دروازه پیکان بود که چندین بار مانع از گل شدن توپ‌های استقلال شد.

چنی با اشاره به نیمه دوم دیدار استقلال و پیکان خاطرنشان کرد: تعویض های انجام شده در نیمه دوم نشان داد که استقلالی ها به دنبال حفظ نتیجه بودند. خرید صالح حردانی، رضا میرزایی، زبیر نیک نفس و امید حامدی فر جان تازه ای به خط هافبک دفاعی استقلال داده است. البته رمضانی هم آمد تا به جای سعید مهری در حمله استقلال را فوروارد نشان دهد که باعث شد استقلالی ها از حردانی گل بزنند.

چینی در خصوص گل حردانی گفت: من همیشه این بازیکن را یکی از بهترین مدافعان راست فوتبال ایران می دانستم و مطمئن بودم که بالاخره در این راه خودش را ثابت می کند. حضور حردانی در فاصله 18 قدمی یک ضربه ایستگاهی نشان دهنده تمایل همه استقلالی ها به گلزنی و عطش آنها برای آن است.

وی درباره این پیروزی تاکید کرد: چهار پیروزی متوالی و 12 امتیاز اضافه شده به حساب استقلال نشان از عزم این تیم برای کسب عنوان قهرمانی در نیم فصل دوم دارد. این تیم غیرقابل توقف است.

بازیکن سابق استقلال درباره پایان بازی و اینکه سرمربی پیکان مدعی شده روی ماتا به زبان اسپانیایی به آنها سخنان کثیف زده است، گفت: جالب است که اخیراً همه ایرانی ها اسپانیایی را یاد گرفته اند. تا دیروز خیلی ها به سختی فارسی صحبت می کردند، حالا همه اسپانیایی شده اند و عجیب تر از آن، هر صدایی که از روی نیمکت می زنند به فحش ترجمه می شود.

چنی در پایان تاکید کرد: جای تاسف است که یک تیم فوتبال بعد از باخت بخواهد بهانه تراشی کند و شکست خود را کمتر جلوه دهد. پیکان بازی را باخت و باید اعتراف کرد که فوتبال استقلال از هر نظر بسیار بهتر از پیکان بود. این حرف ها یک ریال هم نمی ارزد. خودشان می دانند.

دیدگاهتان را بنویسید