بازتاب لغو بازی سوپرجام ترکیه در رسانه های جهان

این رویداد بازتاب گسترده ای در رسانه ها داشت و به سرعت تیتر اخبار جهان شد.

روزنامه اسپانیایی “مارکا” در مورد این اتفاق نوشت: فنرباغچه و گالاتاسرای که با محدودیت مواجه هستند قصد داشتند پیراهن هایی با عکس آتاتورک بپوشند که مقامات سعودی اجازه این کار را ندادند و به دلیل محدودیت های اعمال شده برای هر دو باشگاه، این دیدار لغو شد. .شد. پس از این اتفاق، فنرباغچه و گالاتاسرای به بازیکنان خود اجازه حضور در زمین را ندادند و بلافاصله به ترکیه بازگشتند و تایید کردند که این دیدار برگزار نخواهد شد.

این درگیری زمانی آغاز شد که مقامات سعودی از پخش سرود ملی ترکیه قبل از بازی در ورزشگاه آل پارک جلوگیری کردند و باعث ناراحتی ترک ها شد. علاوه بر این، هواداران هر دو تیم قصد داشتند بنرهای مصطفی کمال آتاتورک، بنیانگذار ترکیه مدرن را در ورزشگاه بالا ببرند، اما اجازه نداشتند.

آخرین موضوع این بود که باشگاه ها می خواستند با عکس آتاتورک روی پیراهن خود به میدان بروند که این موضوع از سوی مقامات عربستان رد شد و در نتیجه هر دو تیم گالاتاسرای و فنرباغچه از انجام این مسابقه خودداری کردند و به همین دلیل این دیدار برگزار شد. لغو شد. این حادثه بازتاب تصویر آتاتورک در جامعه است.

بازتاب لغو بازی سوپرجام ترکیه در رسانه های جهان

روزنامه گاردین نوشت: اختلاف با تی شرت باعث به تعویق افتادن فینال سوپرجام ترکیه در عربستان شد. این حادثه در حالی رخ داد که اخیرا روابط ترکیه و عربستان سعودی بهبود یافته است. رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در ماه ژوئیه به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای بازگرداندن روابط تیره‌تر دیپلماتیک پس از قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار سعودی در استانبول در سال 2018 از عربستان سعودی دیدن کرد. با لغو فینال، اتفاق جنجالی دیگری برای فوتبال ترکیه رخ داد.

بلومبرگ همچنین نوشت: تیم های فوتبال ترکیه به دلیل اختلاف با پیراهن از حضور در استادیوم در عربستان سعودی خودداری کردند. آژانس بلومبرگ مستقر در ایالات متحده خاطرنشان کرد که این رویداد می تواند به تنش های موجود بین دو کشور دامن بزند.

روزنامه فرانسوی فیگارو نیز به تلاش عربستان برای افزایش سلطه بر ورزش جهان اشاره کرد و نوشت: عربستان به لطف سرمایه گذاری هایش در فرمول 1، گلف، اسب سواری، بوکس و فوتبال و میزبانی مسابقاتی مانند جام باشگاه های جهان. و سوپرجام ایتالیا و اسپانیا در تلاش برای معرفی خود به عنوان ابرقدرت ورزشی جهان.