بازیکن غیر مجاز سپاهان بلایجان استقلال و پرسپولیس

بازیکن غیر مجاز سپاهان بلایجان استقلال و پرسپولیس

در شرایطی که کمیته انضباطی شهریور ماه اعلام کرد که برای جریمه نکردن سقف قرارداد از تیم سپاهان 4 امتیاز می گیرد اما حالا کمیته استیناف چیز دیگری می گوید.

چه حق با کمیته استیناف باشد و چه کمیته انضباطی، مسئولان اتحادیه فوتبال انگلیس گفته اند که حذف امتیاز آخرین گام برای مجازات باشگاه هایی است که از حد مجاز خارج شده اند، اما نکته اکنون این است که این امتیازات بازگشته است. تکلیف بازیکنانی که قراردادشان در کمیته انضباطی بررسی نمی شود چه می شود؟ به خصوص آنهایی که در بازی های انجام شده تاکنون تاثیر مستقیمی بر نتایج سپاهان داشته اند.

نگاهی به دو بازی سپاهان در هفته سوم و دهم به ترتیب برابر استقلال و پرسپولیس نشان می دهد که این دو تیم سه امتیازی به سپاهان دادند و با دو گل رضا اسدی و شکست یک بر صفر باخت در دیدار مقابل حریفان اصفهانی را پذیرفتند. .

با فرض اینکه گفته کمیته انضباطی کاملا درست باشد و قرارداد بازیکنان سپاهان هنوز تغییر نکرده باشد، باید این سوال را از کمیته انضباطی و افسران حقوقی فدراسیون فوتبال پرسید که تکلیف باشگاه سپاهان با این بازیکنان چه می شود!؟

اگر قرارداد رضا اسدی ایراد دارد و نیاز به اصلاح دارد چرا در شهریور ماه به این موضوع هم زمان رسیدگی نشد؟ این ملی پوش دو گل به استقلال و پرسپولیس زد و 6 امتیاز به سپاهان داد. تیمی که امروز با 31 امتیاز در صدر جدول رده بندی لیگ برتر قرار دارد و تیم های استقلال و پرسپولیس هر کدام با 29 امتیاز پس از این تیم در رده های دوم و سوم قرار دارند. اگر این 6 امتیاز را از سپاهان کم کنیم، جدول رده بندی چگونه خواهد بود؟

در حالی که مسئولان کمیته انضباطی حکم اولیه باشگاه های متخلف و کسر امتیاز از برخی تیم ها را اعلام کردند و میلیون ها هوادار استقلالی، پرسپولیس و سپاهانی را نگران، ناراحت و سردرگم کردند، حالا با رای جدیدی و تصمیمی متفاوت نسبت به قبل، 24 ساعاتی پیش از بازی سپاهان اعلام کردند 6 بازیکن این باشگاه نمی توانند سپاهان را همراهی کنند. در حالی که همین بازیکنان در مسابقات قبلی برای این تیم به میدان رفتند.

ظاهرا این روزها سیاست یک بام و دو هوا در فدراسیون فوتبال جریان دارد و باشگاه های فوتبال که رکن اصلی فوتبال کشورمان هستند هنوز تکلیف خود را در قبال فدراسیون و قوانین انضباطی آن نمی دانند.