افزایش 40 درصدی هزینه قالیشویی در آستانه عید نوروز / با واحدهای غیر مجاز برخورد نمی کنیم


ساعت: 12:15
تاریخ انتشار: 14/30/1400
کد خبر: 1809593

محمدرضا احسانی نیا گفت: البرز علاوه بر واحدهای مجاز صنفی، قالیشویی های غیرمجاز را نیز راه اندازی می کند و مشکلاتی را ایجاد می کند که نمی توانیم حل کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدرضا احسانی نیا رئیس اتحادیه قالیشویان البرز با اشاره به آغاز توصیه های مردمی به قالیبافان به تیتریک گفت: نظارت بر واحدها، ادارات و کارگاه ها به صورت دستی انجام می شود و تمامی مراکز آماده ارائه خدمات هستند.

احسانی نیا افزود: علاوه بر واحدهای صنفی مجاز، واحدهای غیرمجاز نیز فعال هستند و مشکلاتی را ایجاد می‌کنند که نمی‌توانیم آن‌ها را حل کنیم، بنابراین مردم باید از طریق اتحادیه قالیشویی‌ها قالیشویی معتبر به شماره‌های ۰۲۶۳۲۲۲۲۶۱۰ و ۱۱۸ پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه مردم در تشخیص مراکز مجاز دقت لازم را داشته باشند زیرا فرش و جان خود را جلوی قبض دو خطی می دهند، گفت:

احسانی نیا گفت: در قانون نظام صنفی آمده است که چاپ غیرمجاز در چاپخانه ها باید مجازات شود زیرا مردم به بروشورها و تبلیغات در فضای مجازی اعتماد می کنند، چاره ای جز روشنگری و ترویج فرهنگ و اطلاع رسانی نداریم.

وی در خصوص قیمت ها نیز گفت: قیمت مصوب سال قالیشویی در سال 89 بسیار پایین بوده و قیمت گذاری برای سال 1401 انجام شده است اما هنوز به صورت رسمی به ما ابلاغ نشده است البته طبق نرم افزار تورم در این مورد اعمال می شود. موضوع در دو سال گذشته

احسانی نیا در خاتمه با اشاره به اینکه این خدمات با 40 درصد افزایش قیمت نسبت به سال گذشته به مردم ارائه می شود، خاطرنشان کرد: قیمت قالیشویی در سال 99 نزدیک به 13 هزار تن بوده اما اکنون به 17 هزار تن رسیده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید