بخش مایع مدول دوم تصفیه‌خانه تبریز آماده بهره‌برداری است

استاندار آذربایجان شرقی:

استاندار آذربایجان شرقی از آماده بهره برداری قطعه مایع مدول دوم پالایشگاه تبریز خبر داد و گفت: برای این قطعه پنج هزار و 500 میلیارد ریال هزینه شده است.

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی

ملک رحمتی روز پنجشنبه به همراه رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران اجرایی آذربایجان شرقی از مدول (بخش) دوم تصفیه خانه تبریز بازدید کرد.

وی با اشاره به اینکه بخش لجن این تصفیه خانه به عنوان مهمترین قطعه این پروژه 20 تا 25 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: طبق گفته مشاور پروژه برای تکمیل و بهره برداری از این قطعه 2900 میلیارد ریال اعتبار نیاز است، بنابراین تاکنون اعتباری برای آن قائل نشده است.

محمد هانی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی نیز در این بازدید گفت: این تصفیه خانه برای یک میلیون نفر با ظرفیت 2.4 لیتر در ثانیه طراحی و اجرا شده و ظرفیت افزایش 30 درصدی را دارد که کافی است. برای تبریز برای 25 سال آینده.

یوسف غفارزاده مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی از تامین 123 میلیون مترمکعب آب دریاچه ارومیه از پساب تبریز خبر داد و گفت: تاکنون هزار و 550 میلیارد ریال برای خط لوله اول هزینه شده است. 10 کیلومتری تصفیه خانه فاضلاب و تجهیزات آن

وی افزود: 30 کیلومتر خط لوله در این خط باقی مانده که هر 10 کیلومتر آن سه هزار میلیارد ریال هزینه دارد.

غفارزاده خاطرنشان کرد: 70 درصد برداشت های غیرمجاز از تصفیه خانه فاضلاب تبریز به دریاچه ارومیه در 10 کیلومتر اول انجام می شود و با خط لوله گذاری در این مسیر اکنون 35 میلیون مترمکعب فاضلاب از تصفیه خانه به دریاچه ارومیه منتقل می شود. .



آیا این خبر مفید بود؟




خدمات سئو برای وب سایت ها