بسته های اینترنتی مقرون به صرفه دوباره رفتند؟

بسته های اینترنتی مقرون به صرفه دوباره رفتند؟

به تازگی حجم اینترنت بالای 12 و 15 گیگابایت از لیست بسته های اینترنتی اپراتورهای همراه اول و ایرانسل حذف شده است.

10 روز پیش وزارت ارتباطات مجوز افزایش 30 درصدی قیمت اینترنت اپراتورها را صادر کرد. در پی افزایش قیمت اینترنت از سوی اپراتورها و واکنش رسانه های مختلف، اکنون خبر رسیده است که حجم زیاد و بسته های بلندمدت به یکباره و بدون اطلاع قبلی مشترکین حذف شده است.

به گزارش فرهیختان، بسته های همراه اول و ایرانسل از قبل در لیست جدید ارائه شده وجود داشتند. اما اکنون بسته های پرحجم و بلند مدت 90 و 120 روزه حذف شده است. زمانی که گزارش‌ها از قیمت‌های عجیب جدید بسته‌های پرحجم خبر می‌دهند، اپراتورها ادعا می‌کنند که این بسته‌ها به تازگی پس از سه سال به مشترکان عرضه شده است و دلیل حذف این بسته‌ها پایین‌تر از قیمت مصوب رگولاتوری است. به این ترتیب بسته های ارزان و حجیم اپراتورها حذف و پس از افزایش تعرفه اینترنت، مجدداً به مشترکان عرضه شد.

این در حالی است که همان بسته های پر حجم قبل از گرانی اینترنت موجود بود و با تصویب افزایش 30 درصدی، چندین برابر 30 درصد گران می شود. مثلا بسته 50 گیگ از 119 هزار تومان ناگهان 300 هزار تومان شد. در همین راستا گفته شد که به گفته خود اپراتورها، گرانی اینترنت با مصرف بالا باید از جیب مشترک برداشته شود و با حجم های کمتر، افزایش کلی قیمت چندان چشمگیر نیست.

اکنون می بینیم که حجم بیش از 12 و 15 کنسرت به یکباره و با چراغ خاموش از لیست بسته های اینترنتی اپراتورهای همراه اول و ایرانسل حذف شده است. پس از افزایش قیمت تعرفه اینترنت، اپراتور همراه اول گفت: بسته های 18، 30، 50، 72 و 80 گیگ بسته های جدیدی هستند که به مشترکان ارائه می شود. اما در کمتر از 10 روز اپراتورها ارائه این بسته ها را متوقف کردند و بسته های فله از 18 تا 72 گیگابایت یک شبه از لیست پک حذف شدند.

پیش از این اپراتورها خود را توجیه می کردند که این بسته ها کمتر از قیمت هنجاری تعیین شده است و باید حذف می شد. اما سوالی که اکنون مطرح می شود، این بار و با وجود افزایش قیمت، بهانه حذف پرطرفدارترین بسته ها چیست؟ چرا امکانات مشترکان برای انتخاب حجم و زمان بسته های خود کاهش یافته و حداکثر حجم پیشنهادی 15 گیگابایت بیشتر نیست؟

پس از انتشار خبر افزایش چند برابری تعرفه اینترنت، حذف بسته های بزرگ توسط اپراتورها در تاریخ 18 دی ماه، دقیقا 11 روز پیش انجام شد. حذف شد، اما حداکثر افزایش قیمت این بسته ها حدود 30 درصد است.»

در رابطه با افزایش مکرر قیمت بسته و در حال حاضر حذف ناگهانی برخی بسته های اینترنتی، آنچه رخ داده خالی شدن معنای برخی کلمات است! دقیقا و با وجود دستور افزایش 30 درصدی، اما اپراتورها از این دستور تخلف کردند و آستانه افزایش تعرفه 34 درصد بود. و اینجا و این بار حرف ها خالی است و با وجود هشدار حذف وقتی بسته های جدید را با سر و صدای زیاد اعلام می کنند یک شبه و در تصمیمی جدید بسته ها حذف می شوند.

آخرین بسته های اینترنتی که توسط اپراتورها حذف شده است.بسته های اینترنتی مقرون به صرفه دوباره رفتند؟