به ساپینتو تبریک نمیگی؟ یک مربی باید شجاعت داشته باشد!

نبی الله باقریها، مدافع سابق پرسپولیس که سابقه قهرمانی با پیراهن پرسپولیس را در دوران بازیگری خود دارد، معتقد است پرسپولیس شایسته ترین تیم برای قهرمانی است. او معتقد است عده ای مدام به دنبال بهانه هستند و با گفتن حرف های نادرست که هیچ کدام صحت ندارد، تلاش می کنند برتری پرسپولیس را زیر سوال ببرند. گفتگوی مدافع پرسپولیس به شرح زیر است:

از آخرین دیدار پرسپولیس در لیگ بیست و دوم شروع می کنیم.

پرسپولیس جدا از بازی با نساجی از ابتدای لیگ، فصل را خیلی خوب شروع کرد و با قدرت به پایان رساند. در چند مسابقه داوری پرسپولیس را اذیت کرد اما مهم این بود که پرسپولیس با همه این چیزها موفق شد و خوش گذشت. پرسپولیس خیلی زود به نساجی گل زد تا بازیکنانش بدون تنش روحی به بازی ادامه دهند و با چهار گل پیروز شوند و با پیروزی پر گل و قهرمانی فصل را به بهترین شکل ممکن به پایان برسانند.

اما برخی وجود برخی حمایت ها را دلیل قهرمانی پرسپولیس عنوان کردند.

متاسفانه یکی از دلایلی که باعث شد کمتر رشد کنیم این است که می خواهیم پشت نقاط ضعف خود پنهان شویم، در حالی که همه می دانند اگر سپاهان در دیدار مقابل ملوان امتیاز نمی گرفت و پیروز می شد شانس قهرمانی را از دست نمی داد. استقلالی ها در دربی خارج از خانه هم شکست خوردند که به نوعی مهم ترین بازی آنها و پرسپولیس نسبت به قهرمانی بود و در دیگر بازی یک امتیاز به تیم ضعیف صنعت نفت دادند. دو نکته مهم که باعث شد این تیم در مجموع از مسیر خود خارج شود و به جایگاهی بهتر از سوم نرسد. من دلایل قهرمان نشدن دو مدعی دیگر را گفته ام پس دیگر حرف هایی که زده می شود ارزشی ندارد و نباید جدی گرفته شود.

اما سرمربی استقلال به دلایلی قهرمانی پرسپولیس را به یحیی تبریک نگفت!

به نظر من هر مربی باید جسارت داشته باشد، شاید فصل گذشته دیده باشید که مدیرعامل درویش پرسپولیس در برنامه زنده تلویزیونی به استقلال تبریک گفت و سروش رفیعی یکی از بازیکنان بزرگ پارسی ها بود که قهرمانی را به آنها تبریک گفت. بعد از این همه مشکلات ما از تبریک گفتن به مربی حریف پشیمان نیستیم و همانطور که گفتم سرمربی حریف باید قبول کند که در دو بازی آرنج بدی داشته و تیمش را ترسانده است. در کنار هم به تیم استقلال آسیب زیادی می زند پس نباید پشت این مشکلات و ضعف ها پنهان شوید و با بازیکنان تیم مقابل و مربیان تیم های دیگر دعوا کنید.

به ساپینتو تبریک نمیگی؟  یک مربی باید شجاعت داشته باشد!

بازی مقابل هواداران در ورزشگاه تسگردی را حتی بدون حضور تماشاگر چگونه ارزیابی می کنید؟

البته اگر بازی در ورزشگاه آزادی برگزار می شد، دو تیم فوتبال بهتر بازی می کردند و تیم بهتر برنده می شد، زیرا کیفیت چمن و سایر استانداردها به پرسپولیس اجازه می داد بهترین کیفیت ممکن را ارائه دهد، اما با وجود این پرسپولیس یک تیم کامل است که بازیکنان در آن افراد بزرگی دارند و از سرمربی که بهترین است بهره می برند. نمونه این مشکل، فوتبال شناوری است که پرسپولیس مقابل نساجی ارائه کرد و شرایط بازی به گونه ای بود که مشخص نبود مهاجم این تیم کیست، زیرا ترابی، امیری و صادقی مدام درگیر کارهای تهاجمی بودند. آنها همچنین در دفاع و سایر مسائل تیمی فعال بودند. پرسپولیس از سد هوادر می گذرد و دوست دارم در فینال استقلال را شکست دهم تا پازل موفقیت پرسپولیس با قهرمانی در جام خولا تکمیل شود و به نوعی با قهرمانی در جام خولا، تیم پرسپولیس هم قهرمان سوپرجام شود. مطمئناً شاهد یک فینال جذاب در جام حذفی خواهیم بود و هواداران فوتبال نیز مطمئناً شاهد یک فینال خوب و جذاب خواهند بود.

به عنوان یک مدافع سابق به نظر شما بهترین مدافع پرسپولیس کیست؟

گلسیانی بهترین بود اما نعمتی هم از دربی به بعد بهترین عملکرد را داشت و نشان داد مدافعی است که می توان به او تکیه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید