تأثیر نماز بر ارزشیابی معلمان چیست؟

تأثیر نماز بر ارزشیابی معلمان چیست؟

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه فعالیت مرتبط با نماز در رتبه بندی و الگوی تدریس مدارس غیردولتی تاثیرگذار است، گفت: سعی شده است تا گفتمان نماز را در مدارس غیردولتی به روز نگه داریم و بر این اساس آمادگی داریم.» از تجربیات و همکاری خود با ستاد اقامه نماز استفاده می کنیم.

احمد محمودزاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی آموزش و پرورش گفت: رویکرد آموزشی به مدارس غیردولتی باید تقویت شود و معتقدیم همه ما خدمتگزاران نظام مقدس هستیم. جمهوری اسلامی تمام تلاش خود را برای ترویج فرهنگ اقامه انجام خواهد داد. دعا کنیم و خوشحالم که مسئول سازمانی هستم که اکثریت موسسان مدارس غیردولتی در هسته نظام و پای انقلاب هستند و علاوه بر مسائل علمی و آموزشی به مسائل آموزشی نیز توجه ویژه دارند. آموزش.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت نماز در مدارس گفت: فعالیت هایی مانند اجرای طرح نورچشم و توانمندسازی مدیران مدارس در طرح همیار نماز، جشن تکلیف و گفتمان دینی با محوریت نماز از جمله اقداماتی است که برنامه هایی که در مدارس غیردولتی و هیئت امنا برگزار می شود. آماده استفاده از تجربیات و همکاری با ستاد اقامه نماز هستیم.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت مرتبط با نماز بر رتبه بندی و الگوی یادگیری در مدارس تاثیرگذار است، گفت: تلاش کرده ایم تا گفتمان نماز در مدارس مطرح شود و بر این اساس آمادگی داریم از تجربیات خود استفاده کرده و با ستاد اقامه نماز همکاری داشته باشیم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی گفت: ترویج گفتمان دینی در جامعه با تاکید بر نماز یک ضرورت است. خانه و مدرسه اصلی‌ترین کانون‌هایی است که خمیرمایه اخلاقی فرزندان جامعه در آن شکل می‌گیرد، بنابراین قبل از دعوت فرزندان به نماز و انجام فرایض دینی، والدین باید به آنها عمل کنند و معلمان باید از نقش محوری استفاده کنند. دانش آموزان از هیچ تلاشی برای تشویق آنها به اقامه نماز دریغ نمی کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: موضوع دیگری که در ترویج فرهنگ نماز در مدارس موثر است، بهسازی و تجهیز نمازخانه مدارس، محیط های آموزشی و کلاس های درس است.

وی ضمن انتقاد از رویکرد آموزشی کنکور محور مدارس در سال های اخیر، گفت: رویکرد کنکور محور باعث شده تا مدارس بیشتر آموزشی باشند و مسائل آموزشی از اهمیت کمتری برخوردار شود، اما در برنامه های سازمان تمرکز بر کیفیت برنامه های مدارس و مراکز غیردولتی و رویکرد آموزشی را در پیش گرفتیم.

محمودزاده بر رویکرد آموزشی در مدارس غیردولتی تاکید کرد و تصریح کرد: چند برنامه ویژه داریم که با هدف ارتقای صلاحیت حرفه ای معلمان از جمله آنهاست که در این راستا تفاهم نامه ای با دانشگاه فرهنگیان منعقد کرده ایم. این یک تحول است و در سند تحول، نگاه آموزشی اصل است.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: جشنواره فرشتگان یکی از برنامه هایی است که در مدارس غیردولتی مانند مدارس دولتی برگزار می شود و با استقبال خوب خانواده ها مواجه می شود.

سید احمد زرهانی رئیس ستاد اقامه نماز اظهار داشت: در ستاد اقامه نماز خود را جزئی از آموزش و پرورش می دانیم و خاستگاه ستاد اقامه نماز نیز آموزش و پرورش است و مجموعه کمک های ما متعلق به شماست.

رئیس ستاد اقامه نماز گفت: اگر مسجد، نماز، نماز، معنویت و اخلاق جایگاه رفیع و سازنده خود را در بین نسل دانش آموز حفظ کند، بسیاری از مشکلات فرهنگی و اجتماعی حل می شود. راهکارها و برنامه ریزی های فرهنگی، گسترش آموزش نماز در مدارس، گسترش جهان بینی توحیدی، پرورش تفکر دینی و تقویت ایمان دینی مطابق با چشم انداز گام دوم در اولویت قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید