تأکید سرلشکر صفوی بر دیپلماسی علمی دانشگاههای سپاه

به گزارش خبرگزاری موج


کمک کننده و مشاور عالی فرمانده کل قوا وی گفت: مشکل اصلی دانشگاه های کشور است نیروهای مسلح مانند دانشگاه امام حسین(ع)، دیپلماسی علمی با سایر دانشگاه های ایران و دولت های دوست برای انجام ماموریت ها. ارتش در سطح ملی و منطقه ای است.

سرلشکر سید یحیی صفوی، دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در سومین نشست اعضای هیئت علمی دانشگاه امام حسین علیه السلام گفت:

آنچه در آینده شاهد خواهیم بود با آنچه تاکنون در مقیاس ملی، منطقه ای و جهانی رخ داده است، تفاوت اساسی دارد.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه امروز شاهد تغییرات اساسی در تاثیرات فناوری پیشرفته در عرصه های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، دفاعی، امنیتی و رسانه ای هستیم، خاطرنشان کرد:

مشکل اصلی کشور عزیزمان ایران و ایران و دانشگاه ها و مراکز آموزشی و پژوهشی و به ویژه مراکز تحقیقاتی نظامی مانند دانشگاه امام حسین علیه السلام نحوه استفاده از دیپلماسی علمی و ایجاد تعامل هدفمند علمی، فنی و پژوهشی با سایر دانشگاه های ایران است. و دولت‌های دوست با نهادها و شرکت‌های داخلی و خارجی مبتنی بر تبادل دانش و دانش می‌توانند از ظرفیت یکدیگر در انجام مأموریت‌ها و مأموریت‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سطوح ملی و منطقه‌ای، به ویژه کشورها و دولت‌ها و دولت‌ها بهره‌مند شوند. کشورهای جهان اسلام مانند اندونزی و مالزی و قاره هایی مانند چین، هند و روسیه.

یکی از اعضای شورای حاکمیتی دانشگاه امام حسین(ع) با اشاره به برخی از محورهای دیپلماسی علمی و تعاملات علمی گفت:

برگزاری و یا شرکت در نشست ها و همایش های بین المللی و نمایشگاه های بین المللی و جشنواره های بین المللی با موضوعات لازم برای سپاه و کشور و طراحی و اعطای نشان و نشان علمی بین المللی به نام یکی از چهره های شهدای بین المللی همچون شهید حاج قاسم. سلیمانی یکی از محورهای دیپلماسی علمی است.

سرلشکر صفوی با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت علمی دانشگاه‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حتی نیروهای مسلح یا کشور برای تدریس در دانشگاه‌های کشورهای جبهه مقاومت یا سایر کشورهای 15 کشور همسایه بر ایجاد بازار مشترک علم و فناوری های نوظهور با کشورهای همسایه تاکید کرد.

رئیس پژوهشکده علوم و معارف دفاع مقدس خاطرنشان کرد: جذب افراد فرهیخته، مؤمن و توانمند چندزبانه برای ایجاد ارتباط با اساتید و اندیشمندان جهان اسلام و ایجاد اتاق فکر و مراکز تحقیقاتی و یا حداقل مراکز و گروه‌های پژوهشی دوستدار. و مناطق و کشورهای دشمن مانند اتاق فکر علیه صهیونیسم از دیگر محورهای دیپلماسی علمی است.

کارشناس نظریه شکل گیری قطب قدرت جهان اسلام در هندسه نظم نوین جهانی گفت: اساتید این دانشگاه باید در زمینه نظریه پردازی در علوم مختلف کوشا باشند.

سرلشکر صفوی بر برگزاری بازدیدها و سفرهای تحصیلی و فرصت های آموزشی برای دانشجویان و اساتید تاکید کرد و اظهار داشت:

جذب دانشجوی خارجی یا برگزاری دوره های آموزشی میان ترم در دانشگاه های مختلف نیروی دریایی، نیروی هوایی، امنیت اطلاعات، دافوس و غیره. از دیگر محورهای دیپلماسی علمی و تعامل دانشی است که دانشگاه امام حسین علیه السلام می تواند از آنها بهره مند شود.


آیا این خبر مفید بود؟




خدمات سئو برای وب سایت ها