سرلشکر سلامی: بدون اقتدار و دسترسی به منابع علمی روز نمی توانیم در دنیا موفق باشیم

سرلشکر سلامی: بدون اقتدار و دسترسی به منابع علمی روز نمی توانیم در دنیا موفق باشیم

فرمانده کل سپاه رمز موفقیت را تشریح و تاکید کرد: بدون اقتدار، شکوفایی و دسترسی به منابع علمی جدید و پیشرفته نمی توانیم در دنیای متحول موفق باشیم.

سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه مراسم افتتاحیه کتاب «روایتی از پیشرفت الگوی دانشگاه اسلامی تراز» با حضور حجت الاسلام حاجی صادقی نماینده ولی فقیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار سرلشکر محمدرضا حسنی آهنگر، فرمانده دانشگاه امام حسین(ع) جمعی از معاونین و مسئولان ستاد کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دانشگاه امام حسین(ع) منشأ تحولات یک کشور عنوان شد و بیان داشت: شکل گیری روند پیشرفت، گسستن وابستگی، اعتماد و اقتدار علمی و فنی، دستاوردها صنعتی شدن، توسعه انسانی و جامعه سازی از دانشگاه آغاز می شود و این معنا به وضوح مشخص است. در افق گسترده و بلند اندیشه امام راحل و مقام ولی فقیه (مدظله العالی) نمایان است.

وی افزود: اگر کشوری دانشگاه های بزرگ، پیشرفته و قابل تاملی داشته باشد قطعا می تواند در مسیر تمدن سازی قرار گیرد.

فرمانده کل سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه دانشگاه امام حسین (ع) موتور محرکه اصلی سازندگی تمدن اسلامی در عرصه علم و فناوری است، گفت: رسالت این دانشگاه ایجاد زمینه و عرصه است. مسیرهای فتح قله های علمی، تغییر و ارتقای سطح علمی کشور، برای این منظور گام های مطلوبی برداشته شده و برنامه ریزی های لازم برای افق بلندمدت صورت گرفته است، هرچند تاکنون بخشی از این مسیر شریف به خوبی طی شده است. و محصولات علمی تجسم یافته و دستاوردهای این دانشگاه امروز به صلاحدید قابل نمایش است.

وی در ادامه تصریح کرد: آنچه در دانشگاه امام حسین(ع) اهمیت دارد این است که عناصر توانمند مدیریت سپاه در حد پاسداری از انقلاب اسلامی و تربیت فرماندهان، مدیران، اندیشمندان و متخصصان در حوزه های مختلف علوم انسانی شکل گرفته اند. که برای پیشرفت انقلاب می توان علوم تجربی و فنی را در این دانشگاه انجام داد.

سلامی با اشاره به گسترش زیرساخت های دانشگاه امام حسین (ع) در راستای تحقق اهداف عالی علمی، تصریح کرد: جذب اعضای هیأت علمی در سطح و کیفیت بالا، ایجاد زیرساخت های فناورانه، ایجاد پارک علم و فناوری و تعیین موضوعات اصلی و موضوع ضرورت صیانت از انقلاب اسلامی یکی از اقداماتی است که انجام شده است. اگرچه مسیر رشد و توسعه پیوسته و همیشه ادامه دارد.

وی با تاکید بر اینکه در دانشگاه امام حسین(ع) شاهد شکوفایی حرکت های علمی هستیم، گفت: امیدوارم در ادامه این تحولات در آینده نزدیک شاهد دستیابی به اهداف و دستاوردهای بزرگ علمی در این دانشگاه باشیم.

فرمانده کل سپاه علم را رمز موفقیت برشمرد و با تاکید بر اینکه بدون اقتدار، شکوفایی و دسترسی به منابع علمی مدرن و پیشرفته نمی‌توان در دنیای متحول موفق بود، گفت: به یاری خداوند متعال و با توفیق با قدرت علمی می‌توانیم به همه اهداف برسیم، به اوج‌ای که در نظام عظیم انقلاب اسلامی کشیده‌ایم برسیم.

فرمانده سپاه در پایان از زحمات و تلاش های فرمانده، مدیران، اساتید و دانشجویان دانشگاه امام حسین (ع) برای پیشرفت نقشه راه دانشگاه قدردانی کرد و تاکید کرد که هیچ راهی برای پیشرفت، استقلال و افتخار وجود ندارد. وی گفت: امیدواریم با تحقق راهبردهای پیش بینی شده، دانشگاه بتواند به گل سرسبد توسعه و تمدن اسلامی در عرصه علم و فناوری تبدیل شود. سایر دانشگاه ها نیز باید در خط شروع ایجاد شده توسط این دانشگاه قرار گیرند و استعدادهای بالای فرزندان ایران اسلامی بیش از پیش در مسیر شکوفایی ملی قرار گیرند.

در این مراسم با حضور سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حجت الاسلام حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه و سردار محمدرضا حسنی آهنگر فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع) کتاب روایت پیشرفت دانشگاه اسلامی تراز ارائه شد.

دیدگاهتان را بنویسید