سرلشکر سلامی: سپاه می داند چگونه در مقابل دشمن قدرت بسازد

سرلشکر سلامی: سپاه می داند چگونه در مقابل دشمن قدرت بسازد

فرمانده سپاه با تاکید بر اینکه سپاه هنوز ناشناخته است و قدرت سپاه در این ناشناخته است، گفت: اگر امروز در جنگ اقتصادی باشد، سپاه برای این جنگ سازه می‌سازد و اگر نیابتی وارد میدان نبرد شود. سپاه از دور قدرت خواهد ساخت. سپاه می داند چگونه زیر چشم و تیر دشمن قدرت بسازد و همیشه قدرتی سیال است.

فارس: سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز (دوشنبه، 1 خرداد) در مراسم افتتاحیه 22 جلد کتاب ارتش در دوران گذار، آیات فراوانی دارد. در قرآنی که حقیقت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را ارائه می کند و سپاه بر اساس این آیات الهی شکل آنها را شکل داده است.

وی افزود: سپاه بر اساس فطرت تقوا تأسیس شد و مردان پاکی در این نهاد حضور دارند. واقعیت این است که لشکر مظهر این آیات است که خداوند مردانی را برای دفاع از دین خود می گیرد که خود را در برابر مردان متواضع، اما در برابر کافران سرسخت و نفوذ ناپذیر می دانند.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: به نظر من سپاه خود محصول تجربه دردناک تاریخ اسلام و بخش هایی از تاریخ ایران است. امام راحل به عنوان یک اعجوبه ذهنی به تمام درس‌های تاریخ اسلام نگاه کرد و به این نتیجه رسید که اسلام زمانی مؤثر می‌شود که حکومتی برپا شود و بدون حکومت، احکام اسلامی قابل اجرا نیست و می‌توان عزت مسلمانان را بازگرداند. اسلام همچنان قوی و در حال گسترش است و این قوت خود نیازمند سازماندهی است. البته منظور ما قدرتی است که از دلها و ایمان واقعی می آید.

سرلشکر سلامی تصریح کرد: برای رفع سلطه مستکبرین به قدرت نیاز داریم و قدرت ضامن بقای ماست. منطقی است که برای ملت در منطقه سلطه مستکبران که فلسفه وجودی اساسی ارتش را تشکیل می دهد، قدرت بسازیم. این هویت واقعی سپاه است. نهادی که بر اساس ماهیت تقوای الهی و مخالفت با دشمن ایجاد شده است.

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: سپاه پاسداران همواره در کانون حوادث بوده است و این تاریخ مجسم است. ارتش نظامی از افکار و قوانین برای دستیابی به اهداف عالی و مقدس است. پیکره شکل سازمان یافته ای از تفکر منحصر به فرد است. ارتش از هیبت بیرونی نیروها هراسی ندارد و در چشمان ارتش هیچ قدرتی جز قدرت خداوند دیده نمی شود. ارتش مظهر این حقیقت است که کبریا از آن خداست و همه ما تحت قدرت خدا مصمم هستیم. ارتش یاد گرفته است ابتدا در قلب و ذهن پیروز شود و سپس در آن پیروز شود. ارتش پر از افکار و قوانین است.

سرلشکر سلامی سپاه را مانند آب روان می داند و تاکید می کند: آب جاری همیشه شکل خود را تغییر می دهد اما جوهره خود را از دست نمی دهد. در مورد سپاه نیز این گونه است و سیال بودن و بن بست شکنی از ویژگی های سپاه است.

و ادامه داد: کسی که از چیزی نترسد می تواند بر آن غلبه کند. ارتش از ابتدا با قدرتمندترین و قدرتمندترین قهرمانان جهان روبرو می شود. در اوایل، سپاه با جنگی مواجه شد که مجموعه ای از تمام نیروهای آن زمان را در خود داشت. اما سپاه به خواست همه قوا با اذن خدا و حمایت امام و مردم و همکاری ارتش جدید که آن هم در جنگ زاده شده و نشانگر قدرتی جدید است; متلاشی شدند و دشمن جذب دستگاه گوارش ارتش شد.

وی افزود: سپاه هنوز ناشناخته است و راز قدرت سپاه در همین ناشناخته است. هر اتفاقی بیفتد، خدا راه غلبه را می آموزد. اگر امروز جنگ اقتصادی باشد، سپاه برای آن جنگ سازه می سازد و اگر نیابتی وارد میدان نبرد شود، سپاه از دور در حال ایجاد قدرت است. سپاه می داند چگونه زیر چشم و تیر دشمن قدرت بسازد و همیشه یک قدرت سیال است.

سرلشکر سلامی تاکید کرد: سپاه نهادی است که با گذشت زمان رشد می کند، اما هندسه سپاه تغییر نمی کند و اعتقادات و ارزش های سپاه ثابت می ماند.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه سپاه توانسته است دستورات نایب امام زمان (عج) را اجرا کند و به همین دلیل همواره موفق بوده است. بنابراین سپاه آموخته است که برای موفقیت باید آموزش ببیند و هدایت شود، اما تا زمانی که وعده ها محقق نشود و موجی از امید در سپاه ایجاد نشود، متوقف نخواهد شد. سپاه لشگر گروه بدبین نیست، آری سپاه مامن یک گروه امیدوار است.

سرلشکر سلامی در پایان تاکید کرد: سپاه از آرمان های خود جدا نشده بلکه ابزار آن پیشرفته تر شده است اما نیروی انسانی مهم ترین رکن قدرت سپاه است. آنچه ما بر آن تکیه می کنیم ایمان الهی فرزندان این ملت است.

دیدگاهتان را بنویسید