سرلشکر صفوی از مناطق عملیاتی جنوب شرق کشور بازدید کرد


ساعت: 13:33
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۳
کد خبر: 1855661

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا در سفر چهار روزه خود به استان سیستان و بلوچستان از مناطق عملیاتی جنوب شرق کشور بازدید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا از مناطق عملیاتی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در مناطق صفر مرزی سیستان و بلوچستان با کشورهای افغانستان و پاکستان بازدید کرد.

در این بازدید سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، سردار کرمی فرمانده قرارگاه قدس سپاه و سردار شفاهی فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان حضور داشتند.

سرلشکر صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در بازدید از پاسگاه مرزی هیرمند با افغانستان، مرز میرجاوه تا مرز 192 با پاکستان، گفت: کاملا مستقر است.

سردار صفوی با اشاره به عملیات زمینی سپاه از جمله احداث پاسگاه، آسفالت جاده و کنترل مرز بین استان سیستان و بلوچستان با افغانستان و پاکستان گفت: توسعه پاسگاه ها و شهرک ها و احداث صدها کیلومتر راه و برق رسانی از منطقه سپاه علاوه بر امنیت، از روستاهای مرزی استفاده شده است و این مجموعه اقدامات نقطه صفر مرزی کار بزرگی برای توسعه مناطق مرزی و محرومیت زدایی است که در دهه های اخیر انجام نشده است.

دستیار و مشاور فرمانده معظم کل قوا با اشاره به عملکرد عالی نیروی زمینی سپاه در مرزهای جنوب شرقی کشور با دو همسایه شرقی، خاطرنشان کرد: کنترل و تسلط بر مرزهای طولانی جنوب شرقی با افغانستان و پاکستان و پیشگیری از همه قاچاق و سلاح چیزی که در صد سال گذشته بی سابقه بوده است.

سرلشکر صفوی پس از بازدید از مناطق مرزی با حضور در جلسه شورای تامین و شورای اداری استان سیستان و بلوچستان بر تامین امنیت پایدار توسط سپاه پاسداران و سایر نیروهای مسلح در جنوب شرق کشور تاکید کرد و گفت: برقراری امنیت قابل قبول لازم است. شرایط توسعه همه جانبه و متوازن

وی شش نقطه قوت استان سیستان و بلوچستان را برای توسعه برشمرد: جمعیت جوان، ظرفیت معدن، اقتصاد بندری و صادراتی و ترانزیت چابهار در سراسر کشور و آسیای میانه و افغانستان فرصت های طلایی را برای استان فراهم کرد.


افتتاح آموزشگاه فنی حرفه ای شهید سید محسن صفوی در نقطه صفر مرزی با افغانستان

در بخشی دیگر از این سفر، سرلشکر صفوی با بازدید از نقطه صفر مرزی ایران و افغانستان در منطقه دوست محمد، هنرستان سردار شهید سیدمحسن صفوی را به هیرمند تحویل داد.

این پروژه در زمینی به مساحت 8000 متر مربع و زیربنای 800 متر مربع توسط مجتمع خیریه یاران محسنین به نام سردار شهید سید محسن صفوی احداث و توسط رئیس هیئت مدیره یاران به اداره آموزش و پرورش هیرمند تحویل داده شد. موسسه خیریه محسنین پذیرش دانشجو از شهریور ماه سال جاری بصورت شبانه روزی انجام می شود.


قلب رهبر انقلاب با مردم استان سیستان و بلوچستان است

دیدار با سران عشایر، بزرگان و بسیجیان استان از دیگر برنامه های سفر سردار صفوی به جنوب شرق است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در دیدار سران طوایف، بزرگان و بسیجیان استان گفت: به شما اطمینان می دهم که قلب رهبر کبیر انقلاب با شما و اراده است. دولت مردمی به توسعه و امنیت شما امیدوار و کارآمد است، اما مردم و کارکنان استان نیز باید تلاش مضاعف کنند.

وی خاطرنشان کرد: شما مردمی مؤمن، صبور، نجیب و شجاع در دل ملت ایران و مسئولان ایرانی هستید.

این استاد جغرافیای سیاسی تاکید کرد: هدف این است که این استان عظیم در برنامه هفتم و هشتم توسعه بر روی چهار شاخص درآمد سرانه، باسوادی، سلامت و اشتغال به میانگین شاخص سایر استان ها نزدیک شود البته اجرای این برنامه ها نیازمند منابع مالی و رهبران توانمند در سطوح مختلف است.

وی افزود: بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی با حمایت دولت می‌توانند بزرگترین تامین‌کننده منابع مالی پروژه‌های بزرگ استان در بخش‌های معدن، کشاورزی، تولیدات خورشیدی و بادی و صادرات و واردات کالا باشند. ، ماهیگیری و ماهیگیری و گردشگری باشید.

سردار صفوی با اشاره به روی کار آمدن دولت انقلابی و مردمی و عزم رئیس جمهور و دولت برای ایجاد تحول در استان گفت: ایجاد تاریخ و سرزمین بسیار غنی است.

سردار صفوی افزود: هدف نظام به فضل الهی طی چند سال آینده چه در سطح ملی و چه فراملی استان شما نسبت به استان های همجوار در پاکستان و افغانستان از نظر امنیت پایدار، امنیت اقتصادی و زیست اجتماعی، توسعه زیرساخت ها، صنعتی است. ، معدن، امور دریایی، شیلات، زراعت، تامین آب آشامیدنی و زراعت از ولایات همجوار پاکستان و افغانستان.


من به آینده استان سیستان و بلوچستان اطمینان دارم

سردار صفوی با برشمردن ظرفیت های بالای این استان در بخش های مختلف گفت: آینده را با توانمندی های بالای استان و عزم مسئولان کشور و اراده مردم، بسیجیان ریش دار، سران عشایر، ولی فقیه و علما از آینده می دانم. این استان

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا افزود: .

حضور در اجلاس فرماندهان ارتش، سپاه و فراجا در استان، دیدار با شورای فرماندهی سپاه قدس و سلمان در سیستان و بلوچستان، افتتاح پارک کودک در حاشیه شهر زاهدان و افتتاح نمایشگاه توانمندسازی بلوچ ها. زنان برنامه سفر 4 روزه سردار صفوی در جنوب شرق کشور بود.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید