تعرفه‌های برق تجدیدپذیر برای اعمال در قبوض دستگاه‌های اجرایی و صنایع اعلام شد



تعرفه مصرف برق تجدیدپذیر برای اعمال قبوض برق خرداد ماه صنایع مشمول ماده 16 قانون جهش تولید دانش بنیان ابلاغ شد.

اعلام شده است که تعرفه برق تجدیدپذیر به حساب دستگاه های اجرایی و صنایع اعمال می شود

به گزارش خبرگزاری موج


بر اساس اجرای ماده 3 آیین نامه اجرایی ماده 16 قانون جهش تولید دانش بنیان و بر اساس مصوبه شورای عالی انرژی، صنایع با مصرف انرژی بالای یک مگاوات موظف به تامین 2 درصد هستند. مصرف برق آنها از طریق منابع انرژی تجدیدپذیر. همچنین بر اساس این مصوبه دستگاه های اجرایی مشمول ماده 5 قانون کارکنان دولت مکلفند پنج درصد برق مصرفی را از طریق انرژی های تجدیدپذیر تامین کنند.

بر اساس این گزارش، در صورتی که مشترکان صنعتی و دستگاه های اجرایی مشارکت کننده به تعهدات خود عمل نکرده باشند، قیمت برق مصرفی در خرداد ماه به ازای هر کیلووات ساعت 32 هزار و 297 ریال به عنوان تعرفه مشترک صنعتی و 43 هزار و 500 ریال خواهد بود. برای عنوان تعرفه دستگاه های اجرایی محاسبه می شود.

بر اساس بند 16 قانون جهش تولید دانش بنیان که در سال 1401 برای اجرا به دولت ابلاغ شد، صنایع با مصرف بالای یک مگاوات موظفند معادل یک درصد از برق مورد نیاز سالانه خود را با احداث نیروگاه های تجدیدپذیر تامین کنند. در پایان سال پنجم مبلغ به حداقل پنج درصد و غیره می رسد وزارت نیرو لازم است درصد مشخص شده برق مصرفی این صنایع با تعرفه برق تجدیدپذیر محاسبه و از صنایع اخذ شود.

همچنین با توجه به توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر و در راستای اجرای ماده 8 مصوبات شورای عالی انرژی، کلیه دستگاه های اجرایی موضوع ماده 5 قانون خدمات کشوری باید سالانه پنج درصد پرداخت کنند. مصرف برق تا رسیدن به 20 درصد مصرف سالانه با انرژی های تجدیدپذیر تامین شود. به عبارت دیگر در سال 1403 مشترکین واجد شرایط باید پنج درصد مصرف برق خود را از طریق انرژی های تجدیدپذیر به 20 درصد در یک دوره چهار ساله (پنج درصد در سال) برسانند.



آیا این خبر مفید بود؟




خدمات سئو برای وب سایت ها


نظرات ارسالی شما پس از تایید خبرگزاری موج در فضای مجازی منتشر خواهد شد.

پیام های حاوی افترا و افترا منتشر نخواهد شد.

پیام های غیر فارسی و غیر مرتبط ارسال نمی شود.