اعمال سهم حق بیمه پایه در صورت بلایای طبیعی در قبوض برق ساختمان های مسکونی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ هیوا لهونیان در گفت و گو با خبرنگار کُردتودی گفت: برای جبران بخشی از خسارات مالی ناشی از بلایای طبیعی از جمله زلزله، سیل، طوفان، رعد و برق، بارش شدید برف، رانش زمین، رانش زمین و سونامی، کلیه مشترکان داخلی دارای بخش برق قانونی هستند. در مناطقی که هر یک از این مخاطرات ممکن است ظرف یک سال پس از تصویب (قانون تشکیل صندوق بیمه اجتماعی بلایای طبیعی) که در جلسه علنی پنجم آبان ماه مجلس شورای اسلامی تصویب و به تصویب شورای عالی رسید. سرپرستان در سال 1378 تحت پوشش بیمه در صورت وقوع بلایای طبیعی قرار می گیرند.

وی افزود: بر اساس بندهای 1 تا 5 آیین نامه فروش انرژی و آیین نامه شعب برق سازمان برق ایران و معافیت های مربوطه در سال جاری، وزارت نیرو و شرکت های توزیع برق موظف به پرداخت حق بیمه پایه هستند. بلایای طبیعی موضوع این قانون به طور جداگانه به ازای هر واحد مسکونی مبلغ 100000 ریال به مدت یک سال در پنج مرحله (دوره های 2 تا 6) هر دوره 20000 ریال در قبض برق واحدهای مسکونی و طبق ماده 53 قانون اساسی به واریز به خزانه کل کشور و خزانه داری کل کشور موظف است کلیه وجوه را به حساب صندوق کل حوادث طبیعی واریز نماید.

لهونیان گفت: طبق قانون 50 درصد حق بیمه پایه ارائه شده توسط صندوق بیمه حوادث دولتی از طریق درج در قبوض برق واحدهای مسکونی توسط صاحبان آنها دریافت می شود و مابقی توسط سازمان برنامه و بودجه کشور پرداخت می شود. سازمان تحت هنر . . 10 قانون «آیین نامه بخشی از مقررات مالی دولت مصوب 26 بهمن 1380 و اصلاحات بعدی آن مستقیماً به حساب صندوق واریز می شود.

لهونیان در پایان افزود: آن دسته از مالکانی که تحت پوشش کمیته مددکاری امام خمینی (ره) و یا سازمان بهزیستی کشور هستند از پرداخت این حق بیمه معاف هستند. لازم به ذکر است اجرای این مصوبه از آذرماه تا پایان سال جاری در سطح این شرکت عامل و بدهی های معوق آن به حساب مصرف مشترکان داخلی اعمال می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید