تغییر در تاریخ لازم الاجرا شدن یکسان سازی حقوق بازنشستگان

تغییر در تاریخ لازم الاجرا شدن یکسان سازی حقوق بازنشستگان

«داوود منظور» در برنامه استفتائات مردمی سازمان برنامه و بودجه برای سومین بار در مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری حضور یافت و به پیام ها، نظرات، نظرات و شکایات مردم پاسخ داد.

توزیع سرانه مراقبت های بهداشتی و درمانی شامل اتباع خارجی

رئیس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به نگرانی شهروندان مبنی بر کمبود تخت بیمارستانی و سرانه بهداشتی و درمانی در مشهد مقدس گفت: در دولت سیزدهم همواره تلاش کرده ایم با شیب تندتری نسبت به افزایش اعتبارات اقدام کنیم. سایر بخش ها، به ویژه در زمینه مراقبت های بهداشتی، بودجه 1403 را در نظر داشته باشید. البته در سال های 1402 و 1401 رشد بودجه بهداشت و درمان بسیار عالی بود.

منظور تاکید کرد: در محاسبه سرانه بهداشت و درمان تنها جمعیت سرشماری در نظر گرفته نمی شود، بلکه جمعیت مایع، مسافران و حتی اتباع خارجی و در نتیجه سرانه سلامت مشهد و بودجه دانشگاه علوم پزشکی نیز در نظر گرفته می شود. در این میان شهر مقدسی بالاتر از سایر شهرها محسوب می شود.

وی افزود: سرانه بستر در مشهد نسبت به سایر شهرها کمتر است و معتقدیم باید افزایش یابد. البته اخیرا مجوز ساخت بیمارستان 1000 تختخوابی با کمک خیران و مشهد داده شده است و امیدواریم هر چه زودتر وارد فاز اجرایی شود.

ارائه سالانه 40 تلاش درجه بندی معلمان در دولت سیزدهم. از زحمات معلمان قدردانی می کنیم

منظور با تاکید بر اینکه سیاست دولت سیزدهم دستیابی به رضایت حداکثری معلمان است، گفت: قانون ارزشیابی معلمان در دولت سیزدهم اجرا شد؛ در این راستا قانون ارزشیابی معلمان در دولت سیزدهم اجرایی شد. اجرای این قانون هزینه های سنگینی را برای دولت به همراه داشته است، به طوری که از دو سال گذشته دولت سالانه 40 تلاش برای رتبه بندی معلمان انجام داده است.

وی افزود: تلاش کرده ایم عقب ماندگی هایی که در حقوق معلمان در دولت مردم ایجاد شده است را جبران کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: سیاست ما قدردانی از زحمات معلمان در هر فرصتی است. به عنوان مثال در روز معلم امسال و سال گذشته مبلغی را به عنوان پاداش به معلمان اختصاص دادیم که در سال های گذشته بی سابقه بود. سال ها.

وی در پاسخ به سوال یکی از شهروندان مبنی بر فوق العاده حقوق ویژه معلمان گفت: در سال 1403 این موضوع در بودجه لحاظ نشده بود اما اگر وزارت آموزش و پرورش تصویب کند و در شورای حقوق و دستمزد تصویب شود، برنامه و بودجه در نظر گرفته شده است. سازمان در سال 1404 اجرا خواهد شد. بودجه در نظر گرفته می شود.

همسان سازی حقوق بازنشستگان از خرداد ماه آغاز می شود

در زیر یکی از معلمان بازنشسته قم با طرح سوالاتی درباره زمان اجرای مصوبات یکسان سازی حقوق بازنشستگان گفت: وظیفه ما در دولت بهبود معیشت بازنشستگان است. دولت در لایحه بودجه سال گذشته بودجه ای را برای یکسان سازی حقوق بازنشستگان پیش بینی کرده بود.

وی افزود: وجوه حاصل از افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده به سمت یکسان سازی حقوق بازنشستگان هدایت می شود. قصد داریم در مرحله اول 40 درصد همسان سازی انجام دهیم.

منظور با تاکید بر اینکه جداول بودجه تا پایان اردیبهشت ماه توسط شورای اسلامی اعلام می شود، گفت: بر اساس برنامه زمان بندی تدوین شده در قانون مصوبات همسان سازی انشالله از خرداد ماه اجرا می شود و البته معوقات اولی. دو ماه از سال نیز پرداخت خواهد شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: دولت همواره در کمیسیون های مختلف با نمایندگان مجلس همکاری تنگاتنگی داشته است و همکاری دولت سیزدهم و مجلس یازدهم را می توان یکی از بهترین همکاری های قوه مقننه و مجلس نامید. اجرایی .

داود منظور با تبریک به نمایندگان منتخب در مجلس دوازدهم گفت: شروع مذاکره با نمایندگان مردم در کمیسیون های مختلف برای ما افتخار است چرا که برنامه های مشترک زیادی در پیش داریم.

منظور افزود: موضوع معیشت مردم یکی از اولویت های دولت و شورای اسلامی است. در سه سال اخیر با همکاری دولت و مجلس ابتکارات خوبی در این زمینه انجام شده است که از آن جمله می توان به طرح الکترونیک کالابرگ، افزایش پرداخت نفقه، پرداخت کمک هزینه نگهداری به زنان سرپرست خانوار، حمایت دولت از افراد مبتلا به سوءتغذیه اشاره کرد. کودکان که طیف کاملی از پرداخت های بهزیستی و نفقه را در دستور کار دولت سیزدهم قرار داده است.

وی ابراز امیدواری کرد که با مساعدت مجلس جدید این طرح ها بررسی و تکمیل شود و تاکید کرد: اطمینان داریم که نمایندگان مردم نیز دولت را در اجرای هر چه بهتر این اقدامات یاری خواهند کرد.