تنها راه فرار پرسپولیس از کسر سهمیه

طبق قانون اتحادیه فوتبال انگلیس، اگر تیم‌ها در 60 درصد مسابقات از بازیکنان خارجی خود استفاده نکنند، یکی از سهمیه‌های خارجی آن‌ها برای فصل بعد از بین می‌رود. قانونی که این هفته به شدت مورد اعتراض عثمار، سرمربی برزیلی پرسپولیس قرار گرفت و او در نشست خبری پیش از بازی به قانون فدراسیون فوتبال علیه هواداران اعتراض کرد. سرمربی پرسپولیس در این خصوص گفت: نمی دانم قانون چیست و نمی دانم این 60 درصد مختص یک بازیکن است یا برای همه بازیکنان خارجی. ممکن است بازیکنی آسیب ببیند و نتواند بازی کند. سهمیه کل تیم نباید به دلیل بازی یا عدم بازی یک بازیکن از بین برود. من قانون را نمی دانم و نمی دانم چه خبر است. بازیکن سهمیه اش را از دست می دهد یا باشگاه؟ اگر چنین است، ناعادلانه است. شاید بازیکن مصدوم باشد و نتواند بازی کند. این فصل ربطی به فصل بعدی ندارد. هر قانونی که برای یک تیم اعمال می شود باید برای تیم دیگر نیز اعمال شود.

وحدت حنان اف، مدافع تاجیکستانی پرسپولیس در اکثر دیدارهای این تیم نیمکت نشین بود و فرصت زیادی برای بازی نداشت. پرسپولیس تا بازی امروز پرسپولیس و هوادار 34 بازی در تورنمنت های مختلف انجام داده است اما وحدت فقط در 12 بازی برای پرسپولیس به میدان رفته است. حتی اگر در تمام بازی های باقی مانده تیمش به میدان برود باز هم به 60 درصد نمی رسد و قطعا سهمیه خارجی پرسپولیس از بین می رود و این تیم برای فصل آینده فقط اجازه استفاده از 5 بازیکن خارجی را دارد. تنها راه فرار پرسپولیس از این وضعیت در صورتی است که برای فصل آینده قانون تغییر کند و تیم ها بتوانند در هر شرایطی از سهمیه خارجی خود استفاده کنند.

در غیر این صورت پرسپولیس برای جذب بازیکن خارجی جدید باید یکی دو بازیکن خارجی فعلی خود را کنار بگذارد که با توجه به درخشش جورجی گلسیانی، عبدالکریم حسن و ارونوف، احتمالا وحدت گزینه جدایی از پرسپولیس خواهد بود. در پایان فصل