تهران میزبان آقا علی ابن موسی الرضا در جشن بزرگ امام رضایی‌ها

به گزارش خبرگزاری موج


جشن باشکوه امام رضایی امروز جمعه 8 اردیبهشت ماه از ساعت 16:00 در تهران همزمان با 10 شهر بزرگ ایران با حضور پرشور خانواده ها از میدان هفت تیر تا میدان ولیعصر آغاز شد و تا پایان ادامه داشت. ساعت 22:00

ضیافت بزرگ امام رضایی در تهران

بیش از 400 موکب فرهنگی برای این مراسم پیش بینی شده است و 12 هزار نفر در موکب های این مراسم توسط گروه های جهادی و خیرین تهرانی توسط مردم، گروه های جهادی و خیرین به شهروندان خدمات رسانی می کنند.

ایستگاه های شهدای هفتم تیر، میدان حضرت ولی عصر(عج)، میدان جهاد، تئاتر شهر و ایستگاه های بوستان لاله نزدیک ترین نقاط دسترسی به مراسم هستند. بر اساس پیش بینی برای اسکان مسافران و تسهیل در بازگشت شرکت کنندگان، فاصله قطارها در خطوط یک، سه و شش کاهش می یابد و سرویس دهی در تمامی خطوط درون شهری از مبادی تا ساعت 22:30 ادامه خواهد داشت.

ضیافت بزرگ امام رضایی در تهران

ضیافت بزرگ امام رضایی در تهران

در میدان هفتم تیر سرود فرمانده سلام با حضور خوانندگان اهل بیت اجرا شد.

یکی از پرطرفدارترین قسمت های مراسم، غرفه های بازی هستند. در یکی از این غرفه ها به نام کافه بازی، پدران فرصت دارند سه دقیقه با دخترانشان مسابقه دهند و در دارت، جورچین و برج هیجان و به طور کلی امروز از هر طیف و طبقه اجتماعی، از هر سن و سالی با هم رقابت کنند. ایمان و باواریایی ها در این مراسم شرکت می کنند. تعداد زیادی مهمان امسال از شهرهای اطراف تهران آمدند و به میهمانی امام رضایی آمدند.

در سرتاسر خیابان کریمخان تهران، از یک طرف تا میدان حضرت ولی عصر (عج) و میدان هفت تیر، پرچم‌های سبزی را می‌بینید که نام سامان الحجج و عطر مطبوع هوای امروز تهران و نداهای مولوی که در مدح برائت و طهارت اهل بیت به ویژه امام علی بن موسی الرضا (علیه السلام) نامیده می شود، مردم را به صحن و منزل آن حضرت در مشهد مقدس می برد.

موسیقی محلی در غرفه عشایر پخش می شود و توانسته مخاطبان زیادی را دور خود جمع کند. نمایش تنوع فرهنگی ایران عزیز از نکات مثبت مراسم امسال است.

حجت الاسلام شهاب مرادی سپس با اشاره به اینکه وقتی به حضرت رضا (ع) از نزدیک می نگریم، گویی کل ایران بارگاه امام رضا (ع) است، خاطرنشان کرد: اگر تاریخ داشته باشیم می بینیم که در جریان حملات به ایران، حرم رضوی هرگز تخریب نشد و ماندگار است.

ضیافت بزرگ امام رضایی در تهران

وی ادامه داد: صلوات حضرت رضا(ع) بر ایران و انوار اهل بیت(ع) بسیار مهم است و هرکس به زیارت حضرت رضا(ع) برود، دلش راحت می شود.

این سخنران تصریح کرد: زمانی که بحث مدافعان حرم مطرح شد، گفتند حرم باید حفظ شود، ایران عزیز هم حرم است و همه باید از آن پاسداری کنیم. البته متفکران نیز باید با اندیشه خود از این کشور محافظت کنند.

ضیافت بزرگ امام رضایی در تهران

ضیافت بزرگ امام رضایی در تهران

حجت الاسلام مرادی در قسمت پایانی سخنان خود از شهید سلیمانی یاد کرد و گفت: این شهید یکی از مهربان ترین انسان های روی زمین بود، پس پدر و مادر با فرزندان خود مهربان باشید.

روح الله رحیمیان سپس قطعه «بابا رضا ۲» را با گروه ابن الحسن اجرا کرد. در ادامه محمد اسداللهی و عبدالرضا هلالی ترانه «عزیز حسین 2» را خواندند.

در ادامه محمد اسداللهی و عبدالرضا هلالی به تلاوت «به وقت اذان» پرداختند. روح الله رحیمیان نیز «بابا رضا 1» را خواند. سپس سید محمدرضا نوش ور اثر «فوق بشر» را اجرا کرد. عبدالرضا هلالی در ادامه کار جدید خود با نام «مثل ستاره» را اجرا کرد.

در پایان این جشن محمد حسین پویانفر برای امام زمان (عج) «چند روزی که نیامدی» خواند.

ضیافت بزرگ امام رضایی در تهران


آیا این خبر مفید بود؟




خدمات سئو برای وب سایت ها