رهبر انقلاب: امام قابل تحریف نیست. ابعاد شخصیت امام از ابن سینا و شیخ طوسی وسیعتر است

رهبر انقلاب: امام قابل تحریف نیست.  ابعاد شخصیت امام از ابن سینا و شیخ طوسی وسیعتر است

گزیده بیانات حضرت آیت الله خامنه ای به مناسبت سی و چهارمین سالگرد رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی به شرح زیر است:

– به نظر من نسل های جدید این مملکت هم باید امام بزرگوار را بیشتر بدانند و هم قدیمی ها.

– همه ما باید در مورد ابعاد این شخصیت چند بعدی و بزرگ بیشتر بدانیم. این به پیشرفت کمک می کند.

– اولین نکته این است که امام یکی از پیشوایان تاریخ ماست، نه تنها از رهبران زمان ما. در میان بزرگان و بزرگان، برخی از گردن بلندتر از دیگران هستند و به آنها پیشوا می گویند.

– رهبران را نمی توان از حافظه تاریخ حذف کرد و این نکته مهمی است که مورد توجه ماست. آنها را نمی توان پاک یا تحریف کرد.

– رسانه های تبلیغاتی که روز به روز مجهزتر می شوند، می توانند شب را روز و روز را شب معرفی کنند و چهره های نورانی را بد جلوه دهند، اما این مسئله آب است. خورشید زیر ابرها نمی ماند.

– ابعاد شخصیت امام بزرگوارمان از ابن سینا و شیخ طوسی بیشتر است. ویژگی های دخیل در شکل گیری این شخصیت به مراتب بیشتر از ویژگی های آن شخصیت های استثنایی و استثنایی است که به آن اشاره کردیم.

– امام هم در ایمان و تقوا، هم در قوت شخصیت و قوت اراده و هم در قیام در راه خدا و سیاست انقلابی و ایجاد تحول در نظام بشری سرآمد است و همه اینها فقط در امام بزرگوار یافت می شود.

– هیچکس نمی تواند امام را از حافظه تاریخ پاک کند، نه امروز و نه در قرون بعدی. شاید برای چند روز دروغگویی و تحریف شخصیت وجود داشته باشد، اما این خورشید نمی تواند پشت ابر پنهان شود.

– امام سه تحول بزرگ به وجود آورد. یکی در سطح کشور ایران، یکی در سطح امت اسلامی و یکی در سطح جهان. هیچ یک از این سه تحول سابقه ای ندارند و شاید در آینده افراد نتوانند پیش بینی کنند که اتفاق می افتد.

– تحول در سطح کشور، ظهور انقلاب اسلامی بود. این انقلاب یک ساختار سیاسی سلطنتی را ویران کرد و یک دموکراسی را جایگزین آن کرد. این انقلاب یک نظام دستکاری و تحقیرکننده را از میدان خارج کرد و یک نظام مستقل مبتنی بر عزت ملی را جایگزین آن کرد.

– این انقلاب آزادی را جایگزین استبداد کرد و هویت و عزت نفس ملی را بازگرداند. اینها معجزات انقلاب اسلامی است.

– ما مشکل داشتیم، مشکل داریم و خواهیم داشت، اما آنچه می تواند مشکلات فعلی را حل کند، حل مشکلات گذشته است و داروی مشکلات آینده خواهد بود. این روحیه ماست و این انقلاب است که این روحیه را در کشور ایجاد کرده است.

– امام بیداری اسلامی را در جهان اسلام آغاز کرد. امروز امت اسلامي نسبت به قبل از پيروزي انقلاب فعالتر، آماده و سرزنده تر است، هرچند نياز به كار بيشتر در اين عرصه احساس مي شود.

– مسئله فلسطین پس از آنکه خیالات صهیونیست ها و حامیان آنها تلقی شد با نهضت امام بدل به کانون توجه ملت های مسلمان و اولین مشکل جهان اسلام تبدیل شد.

– روز قدس نه تنها در ایران، بلکه در پایتخت های جهان اسلام و غیرمسلمان جشن گرفته می شود و مردم از فلسطین حمایت می کنند.

– امام فضای معنویت و توجه معنوی را در سطح جهانی حتی در کشورهای غیر اسلامی ایجاد کرد. البته همین نکته آخر با واکنش شدید همین مراکز قدرت روبه رو شد و امروز با انگیزه بیشتری با روش های خود به معنویت در جهان حمله می کنند و برخی از روش هایشان آنقدر رسوا است که آدم خجالت می کشد نامش را ببرد. آنها

من با حمایت و کمک کدام عامل سخت افزاری یا نرم افزاری این اعمال بزرگ را انجام داده ام؟ امام عامل هیچ سخت افزاری به عنوان دستیار نداشت; امام نه پول داشت، نه رادیو و نه خبرگزاری، امام نوار یا کاغذی داشت که صدایش را به گوش مردم و جهانیان برساند.

– عامل نرم افزاری امام ایمان و امید بود; چه چیزی امام را به این راه رساند.

دیدگاهتان را بنویسید