باید با تحریم و تحریف مبارزه کنیم/ بهترین مدعیان امام خمینی (ره) رهبر انقلاب هستند

ساعت: 14:36
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۵
کد خبر: 1803313

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در تبیین دستاوردها و موفقیت های انقلاب اسلامی جایگاه و رسالت بالایی دارد، گفت: یک جامعه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله سیدابراهیم رئیسی روز سه شنبه در جلسه ستاد دهه فجر با گرامیداشت یاد و خاطره امام بزرگوار و شهدای انقلاب اسلامی و تجلیل از عملکرد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از زمان پیروزی انقلاب اسلامی جنتی در این شورا. وی گفت: امروز با خلاقیت و ابتکار لازم است گام های بلندی در جهت توسعه بیشتر این شورا برداشته شود و در این راستا طی 40 سال گذشته تجربیات ارزنده ای برای گام های بعدی وجود داشته باشد.

رئیس جمهور بر ضرورت تحول در همه ارگان ها و نهادهای کشور از جمله شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تاکید کرد و گفت: امروز تغییر در همه دستگاه ها یک نیاز مبرم است.

آیت الله رئیسی افزود: رسالت اصلی و اساسی همه دستگاه ها در کشور ایجاد تحول و تلاش برای تبیین دستاوردها در راستای ایجاد نشاط و امید در جامعه است.

جریان تحریف تمایل به انحراف از مسیر تکامل دارد

دکتر رئیسی اولین لازمه تغییر را «تحول شناختی» خواند و گفت: در سیر تحول دانش، نگرش حاضران در مجموعه باید تغییر کند; در غیر این صورت نتیجه ای حاصل نخواهد شد.
رئیس جمهور خاطرنشان کرد: جریان تحریف و یاوه گویی با فضایی باطل به دنبال ایجاد انحراف در مسیر اصلاح و تحول است و شرط موفقیت در این عرصه صلابت، استقامت و حرکت مبتنی بر برنامه ریزی دقیق و آگاهانه است.

آیت الله رئیسی با تاکید بر دعوت و تبیین امر به معروف و نهی از منکر سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در مواجهه با صحنه سازی، شایعه پراکنی و فضاسازی تحریف کننده، گفت: امروز دشمن با تحریف به دنبال ادامه تحریم ها است. «قبل از تحریف و رفع آن باید توضیح درستی داده شود و در این زمینه شورای هماهنگی جایگاه حساس و مهمی دارد.

رئیس جمهور «تغییر فرآیند» را دومین لازمه تغییر موفقیت آمیز عنوان کرد و گفت: لازم است فرآیند تصمیم گیری اجرا شود و تأثیر آن بر مخاطبان مختلف بررسی شود. در تحول فرآیند، اقدامات آتی باید بر اساس نتایج به دست آمده، نوع مأموریت ها و جنبه های مثبت و منفی فعالیت های شورای هماهنگی مورد توجه و برنامه ریزی قرار گیرد.

دکتر رئیسی با تاکید بر اهمیت و لزوم استفاده از دانش ارتباطات در حوزه تبلیغات گفت: امروزه ارتباطات علم بسیار مهمی است و استفاده از این دانش در کنار تجربیات به دست آمده می تواند برای تاثیرگذاری فعالیت ها مفید باشد.

ساختار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی باید تغییر کند

رئیس جمهور سومین خواسته تغییر را «تحول نهادی» خواند و گفت: بدون شک ساختار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی باید تغییر کند و در این راستا نوع مأموریت ها باید با ساختار و سازوکار موجود شورا همخوانی داشته باشد. از ماموریت

آیت الله رئیسی افزود: شورای هماهنگی در کنار انجام وظایف ذاتی خود، وظیفه هم افزایی و جمعی نیز دارد و حرکت هماهنگ در این مسیر در کسب موفقیت بسیار موثر است.

رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر لزوم پیروی از مسیر نورانی خط امام، گفت: بهترین تبیین خط امام، رهبری گران قیمت است. خط امام ناجی کشور است و هر جا به این خط نور و شاخص نگریسته شده است میدان توفیق ما همین است.

دکتر رئیسی با بیان اینکه ایام دهه فجر و 22 بچمن در واقع بازخوانی انقلاب اسلامی است، گفت: امروز مردم می خواهند که نهادهایی که با اراده آنها در دولت و مجلس ایجاد شده است عقب ماندگی را جبران کند.نابرابری با ویژگی های اصلی انقلاب اسلامی مردم را شکنجه می دهد و انتظار دارند همه نهادها و نهادهای تراز انقلاب اسلامی برای حل مشکلات و پیشرفت و توسعه کشور گام بردارند.

مشروعیت ملت ایران در دل دولت ها و ملت های مستقل در سراسر جهان نهفته است

رئیس جمهور گفت: مراسم دهه فجر و 22 بهمن فقط یک رویداد تاریخی نیست و هر سال این مراسم پیام خاص خود را دارد.

آیت الله رئیسی با اشاره به حقانیت مواضع جمهوری اسلامی ایران در عرصه های منطقه ای و بین المللی گفت: مشروعیت ملت ایران در دل دولت ها و ملت های مستقل در سراسر جهان نهفته است.

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت ایجاد و تقویت روحیه امید در بین مردم گفت: امید در میان مردم باشید

دکتر رئیسی بر اهمیت ترویج مناسبت های مذهبی و ملی به ویژه در دهه مبارک فجر تاکید کرد و گفت: یکی از شاخصه های جمهوری اسلامی ایران این است که بر اساس اراده و رای مردم شکل گرفته و حرکت می کند. مردم در همه مسائل محور هستند.”

ایجاد یأس و ناامیدی راهبرد دشمن است

رئیس جمهور گفت: امروز هر حرکتی برای امید آفرینی در بین مردم، حرکت به سوی راهبرد جمهوری اسلامی ایران است و هر حرکتی در جهت ایجاد یأس و ناامیدی، حرکت به سمت راهبرد دشمن است.

آیت الله رئیسی تاکید کرد: 22 بخمن مظهر امید در بین مردم و اوج و مظهر تحول است که باید ادامه یابد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین موسی پور رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و سید نظام الدین موسوی رئیس ستاد دهه انقلاب اسلامی طی سخنانی به ارزیابی مواضع و رویکردهای انقلابی دولت دهه فجر پرداختند. .

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید