توسعه شهری در کردستان متوقف است

استاندار کردستان:

استاندار کردستان گفت: در حوزه شهرسازی با موانع و محدودیت های قانونی فعلی، شهرسازی در استان تقریبا متوقف شده است و برای جلوگیری از این امر باید قانون موجود اصلاح و راهکارهای دیگری تدوین شود.

به گزارش خبرگزاری موج کردستان

اسماعیل زارعی کوشا در جلسه شورای مسکن کردستان با تاکید بر تکلیف پروژه های ملی مسکن در استان گفت: در بحث تامین زمین، آماده سازی، مخالفت و امثال آن به هیچ وجه بهانه ای وجود ندارد. جایز نیست و حوزه قانونی راه و شهرسازی باید برای رفع هر چه سریعتر این موانع تلاش کند.

وی درباره موضوع بازآفرینی شهری گفت: فرمانداران موظفند تا جلسه آینده شهرداری ها را پای کار بگذارند و با همکاری آنها بسته های تشویقی برای نوسازی بافت های فرسوده را تدوین و ابلاغ کنند.

استاندار کردستان با ابراز نارضایتی از اینکه هیچ بسته تشویقی به جز شهرستان های کوروه و دهگلان ابلاغ و اجرا نشده است، افزود: تا جلسه آینده تمامی شهرستان های استان باید این بسته ها را برای نوسازی بافت های فرسوده ارائه کنند. ساختارها و این مهم است که انجام شود

زارعی کوشا ادامه داد: در خصوص مسکن ملی ایثارگران و مشمولان طرح جوانان جمعیت باید تمهیداتی اندیشیده شود و بر اساس محدودیت ها این امر تصویب و راه اندازی شود.

وی با تاکید بر اینکه هیچ پروژه ای تا رفع شبهات و ایرادات برچیده نمی شود، یادآور شد: اسقاط مشکل دار نباید به نماد ناکارآمدی تبدیل شود.

استاندار کردستان تصریح کرد: در حوزه شهرسازی با موانع و محدودیت های قانونی فعلی، توسعه شهری در استان تقریبا متوقف شده است و برای جلوگیری از این امر باید قانون موجود اصلاح و راهکارهای دیگری تدوین شود چرا که با این امر روند، خط نهایی توسعه در برخی بیایید شهرستان های استان را ببینیم.

زارعی کوشا گفت: مدیران شهری باید با رفع موانع به توسعه شهر سرعت بخشند و موانع ساختاری در این حوزه برطرف شود.



آیا این خبر مفید بود؟




خدمات سئو برای وب سایت ها