جابه جایی و ترانزیت کالا بین ایران و آذربایجان ۲ برابر می‌شود

وزیر حمل و نقل و شهرسازی:

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه جابجایی و ترانزیت کالا بین ایران و جمهوری آذربایجان دو برابر می شود، گفت: رشد 100 درصدی ترانزیت بین دو کشور ایران و آذربایجان دور از دسترس نیست.

به گزارش خبرگزاری موج گیلان

مهرداد بذرپاش وزیر حمل و نقل و شهرسازی بعد از ظهر شنبه، در طول عملیات ترمینال موقت پایانه مرزی آستارا (پل مرزی آستارا آستارا) که با حضور استاندار گیلان و معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان و مقامات دو کشور ایران و آذربایجان در آستارا برگزار شد، اظهار داشت: سیاست دولت سیزدهم. توسعه روابط با همسایگان است.

وی با اشاره به فرصت های روابط تجاری ایران و آذربایجان افزود: توسعه ترانزیت ایران و آذربایجان در بخش های مختلف رشد چشمگیری داشته است.

وزیر راه و شهرسازی از ترانزیت حدود یک و نیم میلیون تن کالا بین دو کشور ایران و آذربایجان خبر داد و افزود: توسعه روابط ایران و آذربایجان در بخش‌های مختلف مورد تاکید دو طرف است.

بذرپاش با بیان اینکه شبکه ترانزیتی کشور در حال تقویت است، گفت: ساخت پل هوایی موقت پایانه مرزی آستارا بخشی از مشکلات ترافیکی این منطقه را برطرف می کند.

وی با اشاره به اینکه پایانه مرزی آستارا یکی از پایه های قدیمی گیلان است، افزود: این پایانه ظرفیت پاسخگویی به نیازهای امروزی را ندارد و تاکید بر ایجاد زیرساخت های مرزی جدید است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پل قدیم آستارا باید مرمت شود، گفت: افزایش ظرفیت پل قدیم ترمینال آستارا در دستور کار است.

بذرپاش با بیان اینکه جابجایی و ترانزیت کالا بین ایران و آذربایجان دو برابر می شود، گفت: رشد 100 درصدی ترانزیت بین دو کشور ایران و آذربایجان دور از دسترس نیست.

وی با بیان اینکه توافقات راهبردی خوبی بین دو کشور ایران و آذربایجان منعقد شده است، افزود: روابط ایران و آذربایجان در بخش های مختلف تجاری، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تقویت شده است.

معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان: افزایش 46 درصدی مبادلات تجاری ایران و آذربایجان

معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان همچنین به افزایش 46 درصدی مبادلات تجاری ایران و آذربایجان اشاره کرد و گفت: باید پل ها و راه های جدیدی برای توسعه روابط ایران و آذربایجان ایجاد کنیم.
شاهین مصطفی اف تصریح کرد: گسترش روابط دو کشور ایران و آذربایجان بسیار ارزشمند است و باید ادامه یابد.
وی با اشاره به اهمیت کریدور شمال – جنوب برای دو کشور ایران و آذربایجان افزود: کریدور شمال – جنوب برای کشورهای منطقه در ابعاد مختلف بسیار حیاتی و مهم است.
معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان با اشاره به اهمیت خط ترانزیتی آستارا – آستارا افزود: پروژه روگذر موقت پایانه مرزی آستارا یکی از پروژه های مهم کریدور شمال – جنوب است.
مصطفی ایو با بیان اینکه پل پل هوایی موقت پایانه مرزی آستارا در حوزه ترانزیتی بسیار حائز اهمیت است، گفت: پل قدیم آستارا جوابگوی نیاز ترانزیتی و تردد خودروها نبود و منجر به تردد کامیون ها در این محور شد. بخشی از مشکلات کار این پروژه است.» ترافیک حل شد.
وی از رشد 46 درصدی مبادلات تجاری دو کشور ایران و آذربایجان خبر داد و افزود: انتقال کالا بین این دو کشور 45 درصد افزایش یافته است.
معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان بر تقویت زیرساخت های ترانزیتی بین این کشور و ایران تاکید کرد و گفت: برای توسعه ارتباط ایران و آذربایجان نیازمند ساخت پل ها و جاده های جدید هستیم.
مصطفی ایو با اشاره به اهمیت احداث پل روگذر موقت پایانه مرزی آستارا گفت: ساخت این پل برای رشد ترانزیت و تبادلات اقتصادی ایران و آذربایجان موثر بوده و به توسعه کشورها کمک می کند.



آیا این خبر مفید بود؟