رهبری استان یزد در اجرای طرح ملی مسکن/جابه‌جایی زمین برای ساخت 60 هزار خانه در استان یزد تضمین شد.


ساعت: 12:27
تاریخ ارسال: 05/04/1401
کد خبر: 1885532

خواجه رضایی مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد گفت: زمین مورد نیاز 60 هزار متقاضی طرح ملی نهضت مسکن در استان یزد تامین شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احسان خواجه رضایی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با بیان اینکه تاکنون در قالب طرح نهضت ملی مسکن برای 60 هزار نفر در استان یزد زمین فراهم شده است، گفت: 108 هزار و 761 یزدی در 6 مرحله در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند. از 86 هزار و 155 نفر شرایط اولیه را دریافت کردند و پس از پایش مجدد 42 هزار و 875 نفر در نهایت تایید شدند.

وی با اشاره به ساخت 31 هزار و 980 واحد مسکونی در استان یزد در قالب طرح نهضت ملی مسکن در روز یکشنبه 12 مردادماه با حضور وزیر راه و شهرسازی در ویدئو کنفرانس گفت: بنابراین تاکنون عملیات ساخت 8 هزار واحد مسکونی در شهرستان های بخشداری 392 واحد و همچنین نوسازی 764 واحد مسکونی روستایی آغاز شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد بیان کرد: تاکنون تسهیلات ساخت و ساز لازم برای 2 هزار و 914 واحد مسکونی توسط خود مالک در یزد پرداخت شده است.

وی با تاکید بر اینکه استان یزد یکی از پیشگامان توسعه طرح نهضت ملی مسکن در سطح کشور است که با هماهنگی بین مدیران، مراحل ساخت این پروژه ها با سرعت خوبی انجام می شود، خاطرنشان کرد: تاکنون برای 5 هزار و 993 پروانه ساختمانی برای واحدهای مسکونی در استان یزد صادر شده و 7 هزار واحد مسکونی در مرحله فونداسیون، 6 هزار و 131 واحد در مرحله اسکلت و پشت بام، 3 هزار و 237 واحد در مرحله مقاوم سازی و 1733 واحد در مرحله استحکام بخشی هستند. مرحله نجاری

وی از عزم جدی استان برای ساخت پروژه های سازمان ملی مسکن استان در کوتاه ترین زمان و با بهترین کیفیت و کمترین هزینه ممکن خبر داد و گفت: مشکلات مربوط به پروژه های این حوزه در یک مسیر پیگیری می شود. روزانه و موانع موجود به صورت هفتگی تحلیل و تصمیمات لازم اتخاذ می شود

در پایان خواجه رضایی مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد بر تلاش و عزم دولتمردان برای کاهش هزینه ها بدون کاهش کیفیت برای متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن تاکید کرد و اظهار داشت: با توجه به رایزنی های انجام شده با بانک ها و در راستای تسریع در روند اجرای طرح ها مقرر شد 30 درصد اولیه ساخت بلوک ها با اعتبارات بانکی انجام شود و سپس به کمک های مردمی اضافه شود.

انتهای پیام/ک

دیدگاهتان را بنویسید