ساخت نزدیک به 32 هزار واحد مسکونی در استان یزد آغاز شد آب و مسکن دو مشکل اصلی استان یزد است.


ساعت: 21:13
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۰۱
کد خبر: 1885000

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد، حبرداد؛

ابوالحسینی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد از تخریب همزمان نزدیک به 32 هزار واحد مسکونی در استان یزد خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، محمد جواد ابوالحسینی امشب در نشست اصحاب رسانه استان یزد، رفع مشکل تامین آب در استان و پیگیری تکمیل و ساخت مسکن را دو اولویت دولت سیزدهم در استان یزد عنوان کرد: این دو مشکل برای استان یزد حل می شود، شاید بسیاری از مشکلات اجتماعی استان از این طریق حل شود.

وی ادامه داد: در سال های اخیر تعداد افرادی که در یزد خانه نداشتند و مجبور بودند با اجاره زندگی کنند کم بود اما در ده سال اخیر تعداد این افراد در استان افزایش یافته و مشکلاتی را در این زمینه ایجاد کرده است. .

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد با بیان اینکه حدود 108 هزار نفر در طرح ملی مسکن ثبت نام کرده اند، خاطرنشان کرد: قطعا همه این افراد واجد شرایط نخواهند بود اما می توان نتیجه گرفت که همه این افراد دارای ملک نیستند و این تعداد ما در استان کمبود مسکن داریم.

ابوالحسینی در ادامه با بیان اینکه فردا 31 هزار و 980 واحد مسکونی در استان کلنگ کلنگ کلنگ تخریب می شود، اظهار داشت: برای اولین بار در کشور فردا کلنگ ساخت مسکن کارگری به صورت رسمی انجام می شود که امیدواریم در کنار سایر ساخت و سازهای مسکن، کلنگ زنی شود. سایت ها، بخشی از مشکلات استان خواهد بود. رفع این مشکل

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گفت: ظرفیتی که در قالب برنامه اقدام ملی ماسک برای استان در نظر گرفته شده است حدود 54 هزار واحد مسکونی در طول چهار سال است که با توجه به متقاضیان احتمال می رود به حدود 60 هزار واحد مسکونی برسد و موجود باشد. ظرفیت.

ابوالحسینی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به وجود 359 روستایی در استان و جمعیت روستایی استان 148 هزار و 645 نفر است که 14.5 درصد از کل جمعیت استان را تشکیل می دهد.

وی ادامه داد: علیرغم اینکه بر اساس آمارهای موجود هزینه زندگی در روستاها بیشتر از شهر است، اما بهره وری روستاها به گونه ای است که تنها 11 درصد از وام ها به عنوان هزینه جاری استفاده می شود. و مابقی مانند هزینه های ساخت استفاده می شود.

وی تعداد شهرستان های استان را 24 شهر عنوان کرد و گفت: استان یزد یکی از ساماندهی ترین استان های کشور است که همه شهرها دارای شهردار هستند و تعداد اعضای شورا در این شهرها 132 نفر است.

معاون عمرانی استاندار یزد ادامه داد: پروژه های خوبی در حوزه روستایی اجرا شده که با پروژه های بالای 100 میلیون تومان، 575 پروژه به ارزش 217 میلیارد تومان فعال است.

ابوالحسینی بیان کرد: در حوزه ترافیک در ایام نوروز جلساتی در خصوص کاهش تصادفات رانندگی با محوریت برنامه ها برگزار شد و تاثیر خوبی داشت و تعداد فوتی ها کاهش چشمگیری داشت و در مجموع داشتیم. از حدود 400 راهکار در این راستا که بالغ بر 70 درصد می باشد محقق شده اند.

ابوالحسینی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در پایان افزود: جداسازی آب شرب از فضای سبز یکی از برنامه های کوتاه مدت آب دولت است که در حال پیگیری هستیم و چه خوب است که تاکنون اقداماتی انجام شده است. متر مکعب به 1 میلیون کاهش می یابد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید