جزئیات معافیت و کمبود

جزئیات معافیت و کمبود

در قانون نظام وظیفه علاوه بر شرایط معافیت از خدمت، راه هایی برای کسر خدمت سربازی وجود دارد و این کسر خدمت سربازی در واقع نوعی تخفیف ویژه است که کاملا قانونی است.

مردان ایرانی در سن 18 سالگی مشمول خدمت سربازی می شوند و در صورت عدم استثنا باید به خدمت اعزام شوند و برگه ای مبنی بر اعلام محل خدمت دریافت کنند، یک هفته قبل از تاریخ اعزام به پلیس 100 مراجعه کنند. ایستگاه ها و در روز استقرار، لطفاً با آدرس درج شده در برگه اطلاعیه تماس بگیرید.

به گزارش مهر، در قانون نظام وظیفه علاوه بر شرایط معافیت از خدمت، راه هایی برای کسر خدمت پیش بینی شده است. این کسرهای خدمت سربازی در واقع نوعی تخفیف ویژه است که کاملا قانونی است و در این گزارش به موضوع معافیت و کسر خدمت پرداخته ایم.

بر اساس آیین نامه مربوطه سربازانی که از اعضای فعال سازمان بسیج بودند می توانند تا شش ماه از کسر خدمت استفاده کنند.

مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنها حداکثر تا سه ماه باشد با سه ماه اضافه خدمت و در صورتی که مدت غیبت اولیه آنها بیش از سه ماه باشد با شش ماه اضافه خدمت اعزام خواهند شد.

ضمناً اگر مشمولان غایب بیش از یک سال غیبت داشته باشند، 6 ماه اضافه خدمت محاسبه می شود.

خدمات ناقص به کارکنان متاهل دارای فرزند

مدت کسر ارشدیت کارکنان فعال که قبلا برای هر فرزند 3 ماه بود، برای فرزند اول به 3 ماه، برای فرزند دوم 4 ماه و برای فرزند سوم 5 ماه افزایش یافت.

سربازان متاهل مستحق دو ماه خدمت هستند و به محل سکونت همسرشان منصوب می شوند.
معافیت تحصیلی برای دانش آموزان

مشمولانی که پس از 20 سالگی، در صورتی که شروع سال تحصیلی که در پایان این سال تحصیلی فارغ التحصیل شده اند، قبل از سن 20 سالگی به پایان برسد، مقطع دیپلم (پایه دوازدهم) را تکمیل می کنند. در صورتی که در همان سال تحصیلی در دانشگاه و مراکز آموزش عالی پذیرفته شوند، ممکن است از معافیت تحصیلی برخوردار شوند.

سال تحصیلی از اول مهر تا پایان شهریور ماه سال بعد در نظر گرفته می شود.

مشمولانی که پس از 20 سالگی پایه دوازدهم را به پایان رساندند تا پایان سال 21 مهلت دارند تا وضعیت خدمت خود را مشخص کنند.

دانش آموزانی که موفق به اخذ دیپلم پایه 12 می شوند قبل از ورود به سن مشمولیت، یک سال دوره مقدماتی از تاریخ ورود به سن مشمولیت دارند.

سن واجد شرایط بودن این مشمولان را وارد کنید، تاریخ تولد 18 سال، ملاک محاسبه یک سال است.

مثلاً متولدین 15/02/1383 دارای مهلت 15/02/1401 لغایت 15/02/1402 می باشد. دانش آموزانی که قبل از رسیدن به سن واجد شرایط بودن از مدرسه کنار گذاشته شده اند، شش ماه فرصت دارند تا حضور یابند.

دانش‌آموزانی که پس از رسیدن به سن 18 سال تمام، تحصیلات خود را به پایان رسانده و از تحصیلات محرومیتی انصراف داده‌اند، حداکثر تا یک سال تحصیلی از تاریخ خروج از تحصیلات محرومیتی فرصت دارند خود را معرفی کنند.

معافیت تحصیلی برای دانشجویان

سنوات اولیه تحصیل در مقطع کاردانی 2.5 سال و سالهای اولیه تحصیل در مقطع کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد غیر متوالی 3 سال و سالهای اولیه تحصیل در مقطع کارشناسی پیوسته 5 سال می باشد. سال ها.

مهلت ورود دانشجویان حداکثر یک سال پس از تاریخ فارغ التحصیلی، انصراف یا انصراف از تحصیل می باشد.

برای هر مقطع تحصیلی فقط یک بار معافیت تحصیلی اعطا می شود.

آزادی مشمولان بدون غیبت اولیه در حین خدمت برای ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی و بالاتر بلامانع است.

خروج از کشور

مردان باید از اول ماه 18 سالگی برای خروج از کشور وثیقه بپردازند.

مشمولان غایب برای تحصیل و زیارت علمی و ورزشی مجاز به خروج از کشور نیستند. دانشجویان برای ثبت درخواست خروج از کشور به سایت سازمان وظیفه عمومی مراجعه و پورتال www.vazifeh.Police.ir به نشانی سرویس الکترونیک را انتخاب کنند.

استثناء پزشکی

افراد تحت تکفل ایرانی مقیم خارج از کشور می توانند با مراجعه به نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور و مشمولان غایب می توانند برای معافیت پزشکی اقدام کنند.

موسسات در حال آموزش ممکن است برای بیماری های خاص غیر مرتبط با درجه خود برای معافیت پزشکی اقدام کنند و واحدهای در حال خدمت باید از طریق واحد خدمات برای معافیت پزشکی اقدام کنند.

نقص بینایی یک چشم برای مقاطع تحصیلات تکمیلی و کاردانی باید بالای 6 دیوپتر باشد. اختلال بینایی در یک چشم برای افراد دارای مدرک لیسانس و بالاتر باید بیش از 8 دیوپتر باشد.

مشمولانی که در حال رسیدگی به درخواست معافیت پزشکی هستند در صورت قبولی و ثبت نام در دانشگاه موسسات آموزش عالی حوزه های علمیه مجاز به ادامه روند می باشند و در صورت عدم احراز شرایط پزشکی مجاز می باشند. معافیت تحصیلی و احراز شرایط تحصیلی می توانند از معافیت تحصیلی استفاده کنند.

بیماری های خونی، بیماری های خودایمنی و بیماران فلج اندام نیازی به واکسینه ندارند.

مشمولانی که قد آنها کمتر از 145 سانتی متر باشد معاف دائم.

مشمولانی که تحت عمل جراحی کبد، کیسه صفرا، مجاری صفراوی و لوزالمعده با عوارض مزمن لاعلاج و ناتوان کننده قرار گرفته اند، مشمول اثبات معافیت پزشکی دائم می شوند.

مشمولانی که از سوی شورای عالی پزشکی معافیت از خدمت را اعلام نکرده اند حق اعزام به خدمت و اعتراض به نظر شورای عالی پزشکی را ندارند.

معافیت از کفالت

یکی از شرایط معافیت کفالت غیبت است.

برای معافیت از کفالت برای پدر زیر ۷۵ سال، معلولیت پدر و نیاز به مراقبت از او باید به تایید هیات پزشکی و هیات معافیت کفالت تعهد عمومی برسد.

فرزندان یکی از والدین هر دو یا یکی از آنها از کار افتاده از خدمت اجباری معاف هستند.

یکی از اولین فرزندانی که دارای حداقل 2 فرزند مجرد معلول باشد از خدمت اجباری معاف می شود.

در صورت احراز شرایط معافیت، دعوتنامه برای حضور در جلسه رسیدگی ارسال می شود.

برای اخذ معافیت کفالت، مشمول باید به سن 18 سال تمام رسیده باشد. کسانی که واجد شرایط معافیت کفالت هستند، می توانند ضمن استفاده از معافیت تحصیلی، برای کفالت اقدام کنند.
آزادی شهدا

به ازای هر 24 ماه آزادی پدر یک فرزند می تواند از معافیت استفاده کند و به ازای هر 25 درصد جانبازی پدر یک فرزند می تواند از معافیت استفاده کند.

به ازای هر 30 ماه خدمت سربازی، پدر فرزند می تواند از معافیت استفاده کند.

ضمناً مشمولان می توانند ضمن استفاده از معافیت تحصیلی، برای معافیت ایثارگران اقدام کنند.