جنایت ۶۰ روزه اسرائیل در غزه مردم جهان را آگاه کرد

معاون حقوقی رئیس جمهور:

معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: صهیونیست ها جنایات زیادی مرتکب شده اند اما هیچ جنایتی مثل این 60 روز دنیا را آگاه نکرده است.

به گزارش خبرگزاری موج


محمد دهقان، معاون حقوقی رئيس جمهور در مراسم یادبود روز دانشجو وی در دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی با تبریک فرا رسیدن روز دانشجو و محکومیت جنایات وحشیانه صهیونیست ها در غزه گفت: برخی رژیم صهیونیستی را حیوان می دانند اما هیچ حیوانی این همه کودک را نمی کشد. این موجود پست، خونخوار، جنایتکار صهیونیست ها به کشتار کودکان، زنان بی خانمان و مردم بی دفاع فلسطین روی آورده است. صهیونیست ها جنایات زیادی مرتکب شده اند اما هیچ جنایتی به اندازه این 60 روز مردم جهان را آگاه نکرده است.

وی ادامه داد: مسیحیان، مسلمانان و یهودیان فلسطین باید با شرکت در رفراندوم بتوانند حکومت مورد نظر خود را مشخص کنند. همه این کنوانسیون ها و میثاق هایی که بعد از جنگ جهانی ایجاد شد برای جلوگیری از نسل کشی است.

معاون حقوقی رئیس جمهور اضافه کرد: میثاق های بین المللی حقوق بشر و کنوانسیون های حمایت از حقوق زنان و کودکان برای پیشگیری از جرم و جنایت است، اما صهیونیست ها با بمباران خود همه این کنوانسیون ها را نابود کردند و نشان دادند که این اسناد کاغذ پاره ای بیش نیست. و خدمت به مستکبران و هیچ ارزشی ندارند.

دهقان تصریح کرد: فلسطینی ها در سال 2018 به دیوان بین المللی دادگستری شکایت کردند اما این نهاد بین المللی به این شکایت رسیدگی نکرد و گفت منابع مالی برای رسیدگی به این شکایت را ندارند. من به آنها می گویم یک شماره حساب بدهند که مردم دنیا بتوانند در آن پول پرداخت کنند تا شما به این موارد رسیدگی کنید.

وی با بیان اینکه در خصوص شهادت حاج قاسم سلیمانی پرونده بین المللی تشکیل داده ایم و به زودی در دادگاه بین المللی رسیدگی می شود، گفت: از مجموع پرونده هایی که آمریکایی ها علیه ایران داشتند 3 میلیارد و 886 میلیون دلار به نفع صادر شده است. ایران و 2 میلیارد و 500 میلیون دلار به نفع آمریکا، آن آرا اجرا شد و 37 میلیون دلار از آمریکا پس گرفتیم.

معاون حقوقی رئیس جمهور اضافه کرد: مورد دیگر مربوط به وجوهی است که قبل از انقلاب اسلامی در حساب مشترک ایران و آمریکا بود که باید آن وجوه برداشت شود. امیدواریم سریعتر حکم کنند، این پرونده 125 پرونده دارد، اما دیوان بین المللی دادگستری در حال رسیدگی به 17 پرونده است که پرونده های مهمی هستند.

دهقان با اشاره به عدم پیگیری پرونده اموال غارت شده ایرانیان توسط بستگان شاه در گذشته، گفت: باید ابتدا در دادگاه های کشور در این مورد حکم می شد و سپس بر اساس آن پیگیری می کردیم. در مورد آن احکام در آمریکا و اگر آمریکا توجه نمی کرد و پرونده را به دیوان بین المللی دادگستری می برد، این پرونده در دادگاه های ایران و آمریکا باز می شد.


آیا این خبر مفید بود؟