جوایز غیر سنتی باشگاه استقلال جنجالی شده است

جوایز غیر سنتی باشگاه استقلال جنجالی شده است

با جدایی علی خطیر از باشگاه استقلال، آن دسته از بازیکنانی که در دوران مصطفی آجورلو با استقلال قرارداد بستند و بندهایی از جمله رضایت مدیرعامل، حق مسکن و دریافت وام مسکن بلاعوض و آپشن های آسان در قراردادشان وجود داشت. برای دسترسی و از مذاکره با علی حطر پول خود را نگرفتند، به مدیریت جدید باشگاه رفتند و خواستار دریافت مطالبات قدیمی خود شدند.

از این رو فرشید سمیعی مجبور شد گزارش مطالبات بازیکنان از زمان مصطفی آجورلو را به هلدینگ خلیج فارس ارسال کند و از مالکان جدید باشگاه بخواهد برای پرداخت بدهی معوقه راهی پیدا کنند.

به نظر می رسد مدیران ارشد هلدینگ نیز موافقت اولیه خود را اعلام کرده اند، اما به نظر می رسد سازمان بازرسی در زمان مصطفی آجورلو باز هم انگشت خود را روی پرداخت گزینه های دسترسی آسان گذاشته و از پرداخت جلوگیری کرده است.

برای اولین بار در زمان علی فتح الله زاده، پس از بررسی قراردادهای مدیرعامل مصطفی آجورلو، در پاسخ به استعلام علی فتح الله زاده که از کمبود بودجه رنج می برد، نامه ای به باشگاه استقلال ارسال و پرداخت را اعلام کرد. اختیار معامله به عنوان وام بلاعوض برای خرید مسکن و افزایش 10 درصدی قرارداد مشروط به موافقت مدیرعامل و حتی سرمربی جرم محسوب می شود و باشگاه حق پرداخت این گزینه ها را ندارد.

بار دیگر زمانی که علی خطیر قصد بررسی میزان دقیق مطالبات بازیکنان استقلال از فصل گذشته را داشت، سازمان بازرسی با ارسال مجدد استعلام به فتح الله زاده تاکید کرد که مدیریت باشگاه حق پرداخت گزینه های قرارداد بازیکنان را ندارد.

نظر هیات رسیدگی این بود که بند رضایت اجرایی رضایت از عملکرد بوده و عملکرد بازیکن در طول فصل ارزیابی شده و با این حساب گزینه مورد نظر باید در پایان فصل فعال می شد. ، نه اینکه آجورلو 48 ساعت بعد از امضای قرارداد و قبل از شروع لیگ نامه فرستاد و اعلام کرد از عملکرد آنها راضی است.

سازمان بازرسی همچنان مخالف پرداخت این مبالغ به بازیکنان است و در حالی که هلدینگ خلیج فارس مشکل پرداخت گزینه ها را حدود 50 تا 80 میلیارد (50 میلیارد مبلغ بند رضایت مدیرعامل و حدودا) اعلام کرده است. 30 میلیارد گزینه دیگر مانند پول مفت برای تامین مسکن و شرایط دسترسی آسان) سازمان بازرسی چون در زمان رهبری علی فتح الله زاده و دوره مدیرعاملی علی حطر پرداخت این مبالغ را جرم تلقی می کرد، اکنون اینگونه نیست. اجازه پرداخت این گزینه های بازیکنان استقلال را به مدیران فعلی باشگاه بدهد.