خبر خوش برای تهرانی ها در این آخر هفته

صادق ضیائیان درباره وضعیت جوی کشور گفت: امروز (29 دی ماه) جوی آرام و پایدار در اکثر مناطق کشور حاکم خواهد بود و با ورود سامانه بارشی در برخی مناطق آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و کردستان، وجود دارد. باران، برف و باد خواهد بود.

خبر خوش برای تهرانی ها در این آخر هفته

وی افزود: چهارشنبه (30 آذر) با تقویت سامانه بارشی در شمال غرب، غرب، سواحل غربی دریای خزر و ارتفاعات و دامنه های جنوبی البرز و پنجشنبه (31 دی) علاوه بر مناطق ذکر شده در سواحل شرقی. دریای خزر، خراسان شمالی، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و بخش‌هایی از مرکز کشور با بارش باران و برف، وزش باد شدید موقتی و در ارتفاعات کولاک پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی ادامه داد: روز جمعه (31 دی) در جنوب غرب، غرب، بخش هایی از شمال غرب، ارتفاعات و دامنه های جنوبی البرز مرکزی و دامنه ها و ارتفاعات زاگرس مرکزی. و شنبه (3 دی) در شمال در غرب و غرب کشور بارش و وزش باد موقتی شدید ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: امروز در نواحی شمال شرق، مناطق واقع در دامنه های جنوبی البرز و شمال غرب، در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه علاوه بر این مناطق، در بخش هایی از غرب، شرق و جنوب شرق افزایش وزش باد خواهد بود. سرعت در چند ساعت و در مناطق مستعد گرد و غبار. چنین شرایطی در روز جمعه در بیشتر مناطق کشور پیش بینی می شود.

به گفته ضیائیان، امروز در استان های ساحلی دریای خزر و اردبیل افزایش محسوس و در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه کاهش محسوس دما در این مناطق رخ می دهد.

وی افزود: دریای خزر در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه و شمال خلیج فارس در روز پنجشنبه مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات هواشناسی همچنین با بیان وضعیت جوی تهران در دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (30 دی) نیمه ابری تا ابری و وزش باد با حداقل دمای 6 درجه پیش بینی می شود. و حداکثر دمای 16 درجه سانتیگراد و در روز پنجشنبه (21) D) نیمه ابری و وزش باد، در برخی نقاط بارش باران و وزش باد شدید با حداقل دمای 7 و حداکثر دمای 13 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

ضیائان در پایان گفت: فردا و پس فردا (30 و 21 آذرماه) بندرعباس با دمای 25 و 24 درجه سانتیگراد گرمترین و شهرکرد با دمای 7- و سردترین مرکز کشور خواهد بود. -5 درجه سانتیگراد.