خداحافظ یحیی تو که دلتنگ استقلالی ها شدی

پرسپولیس برای او و دوران باشکوهی که خلق کرد، دلتنگ خواهد شد، همانطور که ما دلتنگ دوران پرافتخار علی پروین و برانکو ایوانکوویچ شدیم. همانطور که فراموش نمی کنیم مرحوم پرویز دهداری، آلن راجرز، مرحوم استانکو پابلوکوویچ و هر مربی دیگری که برای باشگاه محبوبمان تاریخ ساز است و البته چهره هایی مانند یحیی گل محمدی در جایگاه ویژه ای در تاریخ قرار گرفته اند.

اتفاقی که امروز افتاد فقط پایان یک همکاری بود نه پایان یحیی در پرسپولیس. تاریخ این را ثابت خواهد کرد. این پایان گل رز نیست. پرسپولیس به راحتی از این سرمایه و سرمایه ارزشمند دست نخواهد کشید و راه درازی در پیش دارد و افتخارات زیادی از نیمکت پرسپولیس گرفته تا تیم ملی فوتبال ایران و شاید لیگ های خارج از ایران.

خداحافظ یحیی  تو که دلتنگ استقلالی ها شدی

یحیی گل محمدی را با آن چهره آرام و متینی که گاهی آنقدر از پرسپولیس هیجان زده می شد که سرخ می شد به یاد خواهیم آورد. او را با شجاعت مثال زدنی اش یاد می کنیم که در دوران سختی در اوج انتظار، داغ ترین نیمکت فوتبال ایران را پذیرفت. با مرور این جملات از او یاد می کنیم; قهرمان شدن سخت است و قهرمان ماندن سخت تر.

یحیی گل محمدی را در این دوران سخت کرونا به یاد می آوریم. در سکوهای خالی که بیش از هر تیم دیگری در فوتبال ایران برای پرسپولیس طاقت فرسا بود. با تیمی به فینال آسیا که هیچکس انتظارش را نداشت. او را با رکوردهای مختلف فردی و تیمی که با مردانش و پرسپولیس به ثبت رساند به یاد می آورند. با قله ها، محدودیت ها و محدودیت های جدید با پرسپولیس فتح کرد. با پوکر و طلای قهرمانی. خاطره برای ما آرزو برای دیگران. با تأسف از او یاد می کنیم که رقیب دیرینه ای را در دل خود جا گذاشت که در آرزوی شکست پرسپولیس یحیی ماندگار شد. با تثلیث باقی مانده برای رستاخیز و شکوه ققنوس برخاسته از خاکستر، او در خاطرات برخاست.

او بسیار تحت تأثیر قرار گرفت. خودی و بیرونی. هر وقت تصمیم می گرفت برود جشن می گرفتند، وقتی عقب نشینی می کرد به عزا می رفتند و می دویدند و می دویدند و می دویدند که این بار نظرش را عوض نمی کند. غافل از اینکه پرسپولیس هست و شگیگ هست، زندگی ادامه دارد. با قدرت و قدرت. از این نیم فصل و یحیی یکی از همین روزها به خدا برمی گردد.

یحیی گل محمدی با اثبات عظمت فنی و شخصی خود به یکی از پرافتخارترین مربیان تاریخ باشگاه فوتبال ایران تبدیل شد. او پرسپولیس را در اوج نگه داشت و بدون شک آیندگان با افتخار و افتخار از آن صحبت خواهند کرد و ما آن را گرامی خواهیم داشت.