خودباختگی به سبک 2 ستاره پرسپولیس و استقلال

خودباختگی به سبک 2 ستاره پرسپولیس و استقلال

سروش رفیعی، هافبک باتجربه (و بین المللی سابق) پرسپولیس در دیدار مقابل نساجی قایم شهر در اوایل نیمه دوم دو خطا و دو کارت زرد دریافت کرد. مرتکب خطای دوم توسط سروش رفیعی در زمانی که بازیکن نساجی در میانه میدان بود و خطری دروازه پرسپولیس را تهدید نمی کرد، به خوبی نشان داد که سروش رفیعی روحیه خوبی در زمین نداشت و به همین دلیل مرتکب چنین اشتباهی شد. این اقدام سروش رفیعی در شرایطی انجام شد که پرسپولیس می توانست در پایان فصل با امتیاز دادن زودتر از پیش بینی کارشناسان در قائم شهر شانس قهرمانی را از دست بدهد.

همچنین در تهران امید حامدی فر بازیکنی که چندی پیش با انجام یک حرکت وحشیانه در تمرین یکی از بازیکنان اصلی و تاثیرگذار استقلال یعنی کوین یاماگا را مجروح کرد و عملاً نکونام را از چنین بازیکنی محروم کرد، بعد از بازی مقابل ذوب آهن. در نهایت با یک ضربه غیرورزشی به بازیکن حریف و ضربه به بازیکن تیم حریف ختم شد. رفتاری که اکنون انتظار می رود منجر به محرومیت چنین بازیکنی برای یک جلسه یا بیشتر شود.

در هفته های پایانی لیگ برتر که خطر آسیب دیدگی ناشی از فشار ماه ها تمرین و رقابت همه بازیکنان تیم های لیگ برتری به ویژه تیم هایی را که در کورس قهرمانی و یا در خطر سقوط قرار دارند را تهدید می کند، دست به چنین رفتاری می زنند. که منجر به محرومیت و خروج بازیکن از لیست کل تیم شود. به نظر حرفه ای نمیاد این رفتارها علاوه بر محرومیت های انفرادی برای چنین بازیکنانی، شرایط سختی را نیز برای کل تیم به خصوص سرمربیان آنها ایجاد می کند.

البته انتظار چنین رفتاری از بازیکنان با تجربه در سطح حرفه ای کشورمان که در تیم های مطرح پایتخت بازی می کنند، به خصوص در هفته های اخیر که حضور یا عدم حضور برخی بازیکنان در ترکیب یا در نیمکت نشینی می تواند منجر به خالی شدن دست سرمربیان آنها شود.

در شرایطی که اسمار ویرا و جواد نکونام برای دیدارهای پیش رو این هفته روی تک تک بازیکنان خود حساب باز کرده اند، چنین رفتاری اقدامی علیه سرمربیان این دو تیم به نظر می رسد، هرچند ممکن است تحت فشار قرار گرفته باشد. همخوانی داشتن. اما برای سرمربیانی که فکر می کنند به میلیون ها هوادار متعهد هستند تا بهترین نتیجه را کسب کنند، قطعا چنین برخوردهایی می تواند آسیب مالی و روحی زیادی به استقلال و پرسپولیس وارد کند.