ستاره استقلال با این کارش خودباختگی می کند!

ستاره استقلال با این کارش خودباختگی می کند!

منصور رشیدی دروازه بان سابق استقلال و مربی دروازه بانان همین تیم در سال های اخیر درباره دربی و اشتباهات سیدحسین حسینی اظهاراتی را مطرح کرد.

دربی چطور بود؟

به نظر من استقلالی ها می توانستند بازی را ببرند اما مایه تاسف بود که دروازه بان آنها روز بدی را پشت سر گذاشت.

چرا حسینی نتوانست واکنش خوبی به گل ها نشان دهد؟

متأسفانه خروجی های حسینی اشتباه بود. شاید از نظر روحی برای این بازی آماده نبود، در حالی که قبل از دربی با توجه به شرایط بدنی خوب و روحیه ای که در بازی با ولز داشت، فکر می کردم بهترین بازیکن استقلال حسینی است، اما او بدترین بازیکن استقلال بود.

به عنوان فردی که مربی حسینی بود و با ده ها دروازه بان بزرگ کار کرد، چرا این اتفاق برای او افتاد؟

متاسفانه یکی از مشکلات بزرگ برخی از دروازه بان ها خروج اشتباه آنهاست. من بارها با مهدی رحمتی تمرین کردم، اما نمی دانم چه اتفاقی می افتاد که خروجی در روزهای حساس و در برخی صحنه ها خراب می شد. این شرایط برای حسینی هم وجود دارد.

آیا این برای تیم ملی که تجربه جام جهانی را دارد قابل قبول است؟

نه اصلا قابل قبول نیست! ضعف زیاد فهش حسینی در زمان بندی و پرش های او در لحظه ارسال توپ و همچنین اشتباهات موقعیت یابی باعث شد تا استقلال 2 گل ضعیف به ثمر برساند. این اشتباهات از دروازه بانی که 15-10 سال در سطح اول فوتبال ایران بوده قابل قبول نیست. وقتی حسینی خوب بود ما هم حرف های خوبی می زدیم. به عنوان مثال از او به عنوان یکی از عوامل اصلی قهرمانی استقلال در فصل قبل یاد کردیم، اما اگر همین روند در کارش ادامه پیدا کند، هم تیم ملی را از دست می دهد و هم در استقلال نابود می شود.

آیا نشستن حسینی برای یکی دو بازی بعدی می تواند او را به هوش بیاورد؟

اینم یه ریسک دیگه! متاسفانه سرمربی استقلال هیچ توجهی به دروازه بان دوم این تیم نداشت. علیرضا رضایی پارسال در چند بازی حضور پیدا کرد و دیدیم که می تواند جایگزین خوبی برای حسینی باشد اما در این مدت اصلا بازی نکرده و یک بار فیکس شدن ریسک است. اما طبیعی است که حسینی را با خود بیاورند.

آن ها چه می توانند بکنند؟

زمانی که مربی دروازه بان بودم مستقیما به این گونه موارد برخورد می کردم و نظر می دادم. مثلا اینکه فلان دروازه بان نباید بازی کند. اما فکر نمی کنم سرمربی فعلی دروازه بانان استقلال چنین حرفی بزند.

شکل اصلی این کار چیست؟

گفتم دروازه بان مسئولیت مستقیم دارد که بهترین دروازه بان تیم را به سرمربی معرفی کند.

شایعه شده که ساپینتو بعد از دربی حرفی به حسینی نزده اما چهارشنبه با او و گلمپور دیدار کرده است؟ آیا برای او خوب است؟

حق با ساپینتو است! سرمربی باید پاسخگوی هواداران و مدیریت باشگاه باشد. دلیل سقوط حسینی را حتما باید از گلمپور جویا شود. باید از خود حسینی در این مورد سوال می شد که قطعا به آنها تذکر داده بود.

آیا ممکن است حسینی بعد از حضور در جام جهانی بی انگیزه مانده باشد؟

نباید باشد، اما ممکن است! طبیعی است که اگر کسی به تیم ملی راه پیدا کند و در مسابقات جهانی بازی کند، مسیر پیشرفت را طی کند. اگر حسینی به این سرعت راضی شود فوتبالش نابود می شود. حسینی می تواند در چند سال آینده جزو دروازه بانان تیم ملی باشد. اگر انگیزه اش را از دست بدهد، فوتبال باشگاهی اش هم از دست می رود.

بازی با صنعت نفت را چگونه پیش بینی می کنید؟

آبادانی یک برد شیرین مقابل نساجی به دست آورد و روحیه خوبی برای رویارویی با استقلال دارد. پس از آن هر تیمی روحیه لازم را مقابل استقلال پیدا می کند. قطعا بازی در آبادان آسان نیست. اساساً هیچ بازی برای ایندی آسان نیست. بازیکنان صنعت می آیند و مطمئناً مقابل استقلال خواهند مرد. فکر می کنم استقلال یک روز سخت دیگر در آبادان پیش رو خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید