خاتمی: ظاهرا حرکت به سمت خودباختگی در حال تشدید است/ عملا از نظام جمهوری دورتر شده ایم

خاتمی: ظاهرا حرکت به سمت خودباختگی در حال تشدید است/ عملا از نظام جمهوری دورتر شده ایم

سید محمد خاتمی در جمع جمعی از اصلاح طلبان و مشاورانش نسبت به الغای نظام جمهوری اسلامی پس از اصلاح موادی از قانون انتخابات توسط مجلس هشدار داد و این اقدام را تشدید حرکت به سمت خود براندازی تفسیر کرد.

وی یادآور شد: بارها گفته شده مشکل بزرگی که منشا بحران هاست و آینده ایران و سرنوشت ملت را تهدید می کند این است که هر روز که می گذرد عملا از نظام جمهوری دور می شویم و با توجه به بر این باور است که بر اساس بینش و درک اسلام است که رای دادن و نظر مردم و نقش منحصر به فرد آنها در استقرار نظام اجتماعی و هدایت جامعه به سوی توسعه همه جانبه را نمی پذیرد.

سید محمد خاتمی تاکید کرد: از جمله عواملی که انتخابات را به عنوان مهمترین راه برقراری دموکراسی و دموکراسی منطبق با دین ناکارآمد می کند، نظارت اختیاری و رویه های معیوب در روند انتخابات است که به جای نظارت از موضع صیانت از حقوق و صدای مردم و ایجاد مانع بر سر راه استقرار و ثبات دیکتاتوری، حمایت مردم و صدای آنها را تقویت کرد.

وی هشدار داد: با طرح رفت و برگشت مجلس و شورای نگهبان در موضوع انتخابات، تلاش خواهند کرد تا این رویه‌های معیوب و بحران‌زا را تثبیت و شناسایی کنند و معنای نهاد انتخابات را حذف کنند.

وی بیان کرد: برخلاف انتظار که برای نجات کشور و تامین زندگی بهتر مردم، خود اصلاحی در ساختار، رویکرد و رفتار وجود داشته باشد، حرکت به سمت خودباختگی به وضوح در حال تشدید است.

سید محمد خاتمی از تمامی فعالان سیاسی، همه اندیشمندان و خیرین میهن و وفاداران به آرمان های (معمولاً فراموش شده) انقلاب به ویژه احزاب و جنبش های خیریه از همه جهت گیری ها به ویژه جبهه اصلاحات خواست:

اولاً تذکر به مسئولین و اشخاص ذینفع، ثانیاً تنویر افکار عمومی و مجازات خطری که بر خطرات گذشته افزوده می‌شود و ثالثاً از هرگونه اقدام حقوقی و مدنی که منجر به حل مشکل می‌شود خودداری کنند. به نفع مردم نیست

دیدگاهتان را بنویسید