خودکشی دختری که از 10 تا 17 سالگی توسط پدرش مورد آزار قرار گرفته است

خودکشی دختری که از 10 تا 17 سالگی توسط پدرش مورد آزار قرار گرفته است

وقتی پزشکان علت خودکشی این دختر نوجوان را از او پرسیدند، دختر پاسخ داد که از 10 سالگی مورد آزار جنسی پدرش قرار گرفته و اکنون به همین دلیل خودکشی کرده است، اما وقتی پزشکان با پدر دختر صحبت کردند. ، نوجوانان گفتند که پدر در مورد آزار و اذیت خود پاسخ قانع کننده ای به پزشکان نمی دهد.

این گزارش بر اساس اخبار موثق دریافتی اعتماد از یک منبع آگاه در سه روز اخیر تهیه شده و بر اساس این خبر برای اطلاع افکار عمومی با عتی گفت و گو کرده ایم. امیدواریم در پی انتشار این گزارش، مقامات و ضابطین قضایی بررسی های لازم را انجام دهند. لازم به ذکر است که اطلاعات بیشتر در «تراست» محفوظ است.

چند هفته پیش دختر نوجوانی در یکی از مناطق شمالی تهران اقدام به خودکشی کرد که با انتقال به موقع به بیمارستان از مرگ نجات یافت.

یک منبع آگاه درباره جزئیات این خبر به اعتماد گفت: این دختر نوجوان که قصد خودکشی با قرص برنج را داشت با آمبولانس به یکی از بیمارستان های تهران منتقل می شود.البته قرص برنج مصرفی این نوجوان قلابی است و همین امر او را نجات داد زیرا قرص برنج بلافاصله پس از مصرف منجر به مرگ می شود.» وی در ادامه درباره دلیل اقدام به خودکشی این دختر نوجوان می گوید: «وقتی پزشکان از او در مورد علت خودکشی این دختر نوجوان می پرسند. دختر پاسخ می دهد که از 10 سالگی توسط پدرش مورد آزار جنسی قرار گرفته و اکنون به خاطر همین اقدام به خودکشی، اما وقتی پزشکان با پدر این دختر نوجوان صحبت می کنند، پدر پاسخ قانع کننده ای به پزشکان درباره آزار او نمی دهد. “

این منبع آگاه در مورد افرادی که اقدام به خودکشی می کنند و به بیمارستان منتقل می شوند، می گوید: زمانی که فردی اقدام به خودکشی می کند و به بیمارستان منتقل می شود، پس از طی مراحل درمان، تحت نظر کارگر بیمارستان است. اگر فردی به مددکار یا مأموران پلیس بگوید که اتفاقی برایش افتاده و دلایلی مانند آزار جنسی او را به خودکشی واداشته است، می‌تواند از فرد مورد نظر شکایت کند و اقدامات لازم را انجام دهد. به گفته این منبع آگاه؛ این خانواده وضعیت مالی خوبی دارند و در یکی از مناطق شمالی تهران زندگی می کنند و پدر خانواده معتاد نیست. یکی از مسئولان دادگاه در پاسخ به این سوال که چرا پرستار یا پرسنل بیمارستان موضوع را به پلیس اطلاع نداده اند، به اعتماد گفت: اگر این دختر از بیمارستان شکایت می کرد، پلیس اقدامات لازم را انجام می داد، در چنین مواردی اولین کاری که باید انجام داد ثبت شکایت است حال «اعتماد» در گفت و گو با «عبدالصمد خرمشاهی» وکیل دادگستری به این موضوع پرداخته است.

اگر پدری دخترش را مورد آزار جنسی قرار دهد، مجازات او در قانون مجازات اسلامی چیست؟

در ماده ۲۲۴ قانون مجازات اسلامی مجازات زنای محصنه اعدام است. بند «الف» این ماده می گوید که مجازات زنا با خویشاوند محارم مانند دختر یا خواهر اعدام است. در تبصره 2 همین ماده نیز آمده است: اگر در حال بیهوشی، خواب یا مستی با زنی که نمی‌خواهد با او زنا کند، زنا محسوب می‌شود. در هر صورت حکم تجاوز به عنف به موجب بند «ت» ماده ۲۲۴ اعدام است.

با توجه به اینکه نوجوان فوق در بیمارستان اظهار داشت که به دلیل آزار و اذیت پدرش اقدام به خودکشی کرده است، چرا نیروهای امنیتی یا پزشکی به پلیس اطلاعی ندادند و در این موارد باید دادستان خصوصی متهم را دستگیر کند؟ ?

طبق قانون آیین دادرسی کیفری، هر جرمی که اتفاق می افتد باید دارای دو جنبه محترمانه باشد. یکی شأن عمومی جرم است. با توجه به اینکه تخطی از محدودیت ها و احکام الهی یا تضییع حقوق جامعه و اخلاق در نظم عمومی صورت می گیرد، در این گونه موارد دادستان موظف است به عنوان دادستان یا نماینده مردم وارد عمل شود. دیگری شأن شخصی جرم است; به منظور تضییع حقوق شخص یا اشخاص خاص. در این خصوص خود مدعی اگر بالغ باشد می تواند شکایت کند و در غیر این صورت ولی یا ولی او می تواند شکایت کند پس باید شکایت کرد یعنی شخصی که متحمل ضرر و زیان شده یا از لحاظ اخلاقی و اخلاقی متضرر شده است. خسارات مادی ناشی از وقوع جرم، باید از شکایت خود مطمئن شوید. معمولاً شکایتی در دادسرا و پلیس ثبت می شود و پس از آن تحقیقات لازم آغاز می شود. پس از طرح شکایت موضوع اثبات جرم مطرح می شود. یعنی فردی که مدعی تضییع حقوقش است باید دلیلی برای اثبات ادعای خود ارائه کند زیرا اصل برائت اجازه نمی دهد که افراد صرفا با طرح شکایت محاکمه شوند. طبق ماده 160 قانون مجازات اسلامی، دلیل در دعاوی کیفری مهم است که مهمترین آنها شهادت شهود، اقرار، سوگند و علم قاضی است. بنابراین فردی که مدعی تجاوز یا آزار جنسی شده است باید با توجه به مدارک فوق و دلایلی که ارائه می کند اظهارات خود را در دادگاه اعلام کند.

بیشتر موارد تجاوز جنسی و آزار و اذیت گزارش نشده است، چرا؟

علاوه بر مسائل حقوقی، مسائل اجتماعی نیز مورد بحث قرار می گیرد. متأسفانه آزار و اذیت و تجاوز جنسی در جامعه افزایش یافته است که بیشتر ردیابی نمی شود. به این معنا که بسیاری از زنان و دخترانی که مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته‌اند، معمولاً به دلیل شهرت خود و همچنین تأخیرها و مشکلاتی که برای دریافت ادعای خود باید طی کنند، از طرح شکایت خودداری می‌کنند.

آزار جنسی در چه زمینه ای درک می شود؟

آزار جنسی معمولاً می تواند با یک کلمه زشت یا حتی الفاظ رکیک و توهین یا پیشنهادهای بی شرمانه شروع شود و با اعمالی مانند دست زدن و اعمالی از این دست که با زور و خشونت انجام می شود خاتمه یابد. شخصی که مورد آزار جنسی قرار می گیرد شخصیت او تحقیر می شود و روحش آشفته می شود. به طور خلاصه، آزار جنسی می تواند از مزاحمت های خیابانی مانند متلک، کلمات رکیک یا دست زدن و غیره باشد که باعث آزار روحی و روانی فرد می شود تا خشونت جنسی ادامه یابد، اما همانطور که گفته شد بالاترین سطح تجاوز یا تجاوز جنسی، مجازات اعدام دارد. موارد دیگر طبق ماده 639 قانون مجازات اسلامی ممکن است منجر به حبس یا مجازات های دیگر شود.

در این بین، لحظه بزرگی که فکر می کنید وجود دارد چیست؟

نکته مهمی که باید به آن اشاره کرد این است که لایحه حمایت از حقوق زنان سال هاست که در مجلس مطرح شده و هنوز راه به جایی نبرده است. باید به صورت موردی با آنها برخورد شود و حتی کلانتری های ویژه ای برای رسیدگی به این شکایات وجود دارد. طبق آمارهای رسمی و غیررسمی مشخص است که آزار جنسی در اکثر شهرها تا حد زیادی رخ می دهد، اما همانطور که گفته شد; ترس از شهرت یا مشکلات اثبات ادعای آنها مانع از شکایت آنها می شود و بیشتر این آزار و اذیت پنهان می ماند.

پدری که به دختر خردسالش تجاوز جنسی کرده بود به زودی اعدام می شود

20 آذرماه امسال رسانه ها از اعدام پدری که از سن 12 تا 14 سالگی دختر خردسالش را مورد آزار جنسی قرار داده بود، نوشتند: حکم اعدام این پدر به زودی اجرا می شود. در تابستان 1400 مردی 58 ساله از برادر 46 ساله خود به پلیس شکایت کرد. زمانی که دختر نوجوان چند ثانیه از ضبط پدرش را به پلیس داد، برای بررسی به پزشکی قانونی فرستاده شد و کارشناسان تایید کردند. پس از تکمیل تحقیقات، متهم دستگیر و با ارائه مدارک لب به اعتراف گشود. لذا پرونده جهت رسیدگی به شعبه ششم دادگاه کیفری استان تهران ارسال شده است. در جریان رسیدگی به پرونده متهم که در آذرماه امسال پشت درهای بسته برگزار شد، این نوجوان برای پدرش درخواست مجازات سنگین کرد که پس از آن متهم گفت: تحت تاثیر مواد روانگردان و در اقدامی غیرعادی مرتکب این عمل شدم. حالت. کشور و متاسفم.» طبق شواهد، متهم به اعدام محکوم شد.