دیدار مدیرعامل بنیاد رودکی با پیشکسوت موسیقی لرستان

مدیر عامل بنیاد رودکی با معلم درویش رضا منگیری در منزل خود دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری موج


به نقل از روابط عمومی بنیاد رودکی محمد الهیاری مدیرعامل این بنیاد به همراه اعظم روانشاد مدیر کل فرهنگ و رهبری اسلامی استان لرستان، کاوه هوراب معاون پژوهشی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور، امیرعباس ستایشگر مدیرعامل اتحادیه موسیقی ایران و اعضای انجمن موسیقی استان لرستان با درویشرضا مگنگری هنرمند پیشکسوت موسیقی این استان و کشور دیدار و گفتگو کردند.

در این مراسم از پوستر مراسم بزرگداشت استاد نیری که طی ماه های آینده در خرم آباد برگزار می شود رونمایی شد.

استاد درویشرضا نگری، نوازنده و مدرس ویولن وی در 26 فروردین 1318 در الشتر به دنیا آمد. از سال اول دبیرستان به تنهایی شروع به فراگیری ویولن کرد. سپس ویولن و ویولا را نزد حسین یاحقی و مدی در هنرستان موسیقی ملی آموخت. پس از این دوره در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران زیر نظر میرزا عبدالله تحصیل کرد و در رشته موسیقی ویولن از آن دانشکده فارغ التحصیل شد.

از دیگر فعالیت های مستمر می توان به همکاری با محمدرضا لطفی در ایجاد و تشکیل گروه شیدا اشاره کرد.

مغی از سال 1369 به تدریس خطوط میرزا عبدالله در دانشکده هنرهای زیبا پرداخت. وی علاوه بر تدریس در دانشگاه، به تدریس ویولن و ردیف در معاونت آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی نیز پرداخت و همزمان موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد شد.

عضویت در شورای عالی شعر و موسیقی صدا و سیما، عضویت در هیأت جوایز مرکز موسیقی و سرود رادیو و تلویزیون و ریاست دانشکده هنرهای زیبا (برای مدت کوتاه) از دیگر فعالیت‌های منظم است.



آیا این خبر مفید بود؟