رأی دیوان عدالت اداری درمورد ابطال بخشنامه گمرک اجرا شد

رئیس کل دادگستری هرمزگان از تحویل 227 دستگاه ماشین آلات راهسازی وارداتی به ارزش بیش از 22 هزار میلیارد ریال از گمرکات و بنادر شهید رجایی و شهید باهنر به سازمان اموال کشور با اجرای مصوبه هفته گذشته دیوان عدالت اداری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری موج


به گزارش مرکز رسانه قضایی مجتبی قهرمانی با اشاره به اینکه همزمان با سفر رئیس قوه قضائیه به این استان، بخشنامه مدیران میانی گمرک مبنی بر اینکه کالاهای مجاز مشروط مشمول کالاهای ممنوعه قرار گرفته بودند، با تصمیمی از سوی سازمان گمرک لغو شد. هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با حضور دادستان مرکز استان، مدیرکل بنادر و کشتیرانی، ناظر گمرک و ناظر گمرک، کارگروه ویژه تعیین تکلیف فوری عناصر مشمول دستورالعمل ابطال تشکیل شد. مدیرکل استان اعلام می شود.

وی در ادامه افزود: بر اساس گزارش مدیر کل تملک اموال استان هرمزگان، در هفته اول اقدام دستگاه قضایی برای اجرای رأی دیوان عدالت اداری، 227 دستگاه ماشین آلات راهسازی وارد شده از بنادر و گمرک شهید رجایی و شهید باهنر بندرعباس به سازمان تملک اموال واگذار شد.

قهرمانی ارزش این ماشین آلات را بیش از 22 هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: از این تعداد ماشین آلات راهسازی تحویلی توسط گمرکات کل استان، 234 دستگاه مربوط به گمرک شهید رجایی و 43 دستگاه مربوط به گمرکات گمرک شهید رجایی است. گمرک شهید باهنر.

رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین بیان کرد: تمامی دستورات رئیس قوه قضائیه در سفر به استان هرمزگان بلافاصله پس از سفر در دستور کار ویژه دادگستری استان قرار گرفت و بر این اساس دستورات مذکور دسته بندی، زمان بندی و ترسیم، همانطور که با شرایط فوری اجرا خواهد شد.

لازم به ذکر است که مدیریت میانی گمرک جمهوری اسلامی ایران در شهریور 1402 بخشنامه ای صادر کرد که به موجب آن کالاهایی که طبق قانون مجاز مشروط محسوب می شدند مشمول کالاهای ممنوعه می شدند. طبق قانون، کالاهای ممنوعه باید توسط دولت مصادره شوند. با اعتراض رئیس دیوان عدالت اداری و دعوت از طرفین پرونده، این بخشنامه مدیریت میانی گمرک مورد رسیدگی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری قرار گرفت و باطل شد.



آیا این خبر مفید بود؟




خدمات سئو برای وب سایت ها