رئیس در مازندران: خوش آمدید [ مردم] من ادعای خود را ندارم، ابراز محبت شما را به عنوان ابراز عشق به رهبری قبول دارم

رئیس در مازندران: خوش آمدید [ مردم] من ادعای خود را ندارم، ابراز محبت شما را به عنوان ابراز عشق به رهبری قبول دارم

از مردم عزیز مازندران که بنده را در دولت میدان و مصلی و خیابان پذیرفتند تشکر می کنم. من این استقبال را به خود شاگردی نسبت نمی دهم، آن را ناشی از توافق با ولایت و گرامیداشت خون شهدا می دانم. ابراز محبت شما در طول راه را ابراز محبت به رهبری و ولایت می دانم وگرنه سرباز ولایت و خدمتگزار شما مردم هستم.

ایرنا: رئیس جمهور تصریح کرد که باید جامعه و مردم و نیازهای آنها را بشناسیم و آمادگی کامل برای ریسک پذیری داشته باشیم و در هر سطحی مسئولیت پذیر باشیم. دست اسرافکاران باید قطع شود.

سیدابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در دیدار با مردم مازندران در مصلی ساری گفت: جریان سواد و مصرف جنگل و مصرف زمین، مصرف کوه و مصرف ساحلی نباید مطرح شود. افرادی که می خواهند به منابع و ذخایر ملی، جنگل ها و این گنجینه های طبیعی دست درازی کنند باید قاطعانه جلوی آنها گرفته شود و دست کسانی که دست درازی می کنند قطع شود.

رئیس جمهور ادامه داد: مراتع، جنگل ها و اراضی با ارزش باید حفظ شود و توسط سوداگران گرفته نشود. در جایی که ما نعمت و فرصت داریم باید مطمئن شویم که فضا در اختیار افراد واجد شرایط است.

وی افزود: جریان سواد و خوردن جنگل، زمین، کوه و ساحل نباید مجاز باشد. افرادی که می خواهند به منابع و ذخایر ملی، جنگل ها و این منابع طبیعی دست درازی کنند باید قاطعانه جلوی آنها گرفته شود و دست متخلفان قطع شود. دست اسرافکاران باید قطع شود.

وی گفت: کشور ما دارایی های زیادی در ذخایر معدنی و مادی دارد. مازندران یک مرکز کشاورزی، یک مرکز صنعتی، یک مرکز گردشگری، یک قطب اقتصادی دریامحور است و با همت دانش‌آموزان با دانش، این استان سرآمد کشور است. در نقاط مختلف کشور دانش آموزان مازندرانی ایفای نقش می کنند.

رئیس جمهور افزود: مازندران ظرفیت بالایی دارد. در دور اول سفر نیازهای استان را دیدیم و تصمیم گرفتیم اقدام کنیم. از حسینی پور استاندار سابق و همه مدیران و کارگران و مسئولانی که در رفع نیازهای استان نقش داشتند قدردانی می کنم.

رئیسی افزود: در دولت سیزدهم علاوه بر برداشتن گام های اساسی در صنعت و تولید با هدف ایجاد اشتغال 395 کارخانه و کارگاه راکد به خط تولید بازگشته و این امر باعث افزایش اشتغال شده است که قابل لمس است.

اقدامات خوبی برای آزادسازی سواحل مازندران انجام شد

وی ادامه داد: با همفکری و اقدامات همگان گام خوبی برای آزادسازی سواحل مازندران برداشته شده است اما گام بعدی پس از آزادسازی بازسازی است یعنی رسیدگی به سواحل تا مردم مازندران و گردشگران بتوانند. حضور در فضایی آرام، دلنشین و مفرح و زیرساخت های مناسب کاری انجام شده است که باید ادامه و تکمیل شود.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه مسکن و اشتغال برای مردم مازندران باید مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: هشت هزار و 300 واحد مسکونی در بافت های مخروبه و سایر نقاط مازندران در حال ساخت است اما مشکل ما در استان کمبود زمین است. این مرکز با توجه به توسعه مناطق سبز و کشاورزی این مشکل در روستاها و برخی شهرها قابل حل است.

وی ادامه داد: حوزه مسکن در مازندران نیاز به کار بیشتری دارد.

رئیسی گفت: در جلسه صبح امروز کارخانه چوب و کاغذ کارگران و مدیران گفتند که بین خودمان توافق کردیم که تعاونی را فعال کنیم و صاحبخانه شویم. با کمک مدیران و راه اندازی تعاونی ها در سراسر استان متقاضیان مسکن باید صاحب مسکن شوند.

رئیسی گفت: همانطور که اجازه نمی دهیم کوچکترین تخلفی در کشور عزیزمان صورت بگیرد، نباید اجازه دهیم که حریصان و متجاوزان به ثروت کشور دست درازی کنند. لذا تمامی ادارات پلیس، قضایی و اداری در این مورد اتفاق نظر دارند.

وی بیان کرد: بررسی های تاریخی نشان می دهد که جوانان مازندرانی در عرصه های انقلاب اسلامی در خط مقدم دفاع از انقلاب، قرآن و ولایت هستند و دلیل این گفته شهدا و جانبازان عزیز مازندرانی است.

رئیسی افزود: اینجانب به خانواده معزز شهدا، خانواده معزز شهدا و عموم مردم خدادوست استان سرسبز مازندران ارادت و ارادت دارم.

وی گفت: آخرین باری که در مسجد ساری حضور داشتم لیله القدر بود که در جمع دوستداران خدا در شب قدر به انجام وظیفه پرداختم. در اجتماع بسیار باشکوه و مثال زدنی مردم مؤمن مازندران حضور داشتم.

من استقبال از مردم را قراردادی با روستا و تکریم خون شهدا می دانم

رئیس جمهور گفت: از مردم عزیز مازندران که بنده را در دولت میدان و مصلی و خیابان ها به عنوان خادم خود پذیرفتند تشکر می کنم. من این استقبال را به خود شاگردی نسبت نمی دهم، آن را ناشی از توافق با ولایت و گرامیداشت خون شهدا می دانم. ابراز محبت شما در طول راه را ابراز محبت به رهبری و ولایت می دانم وگرنه سرباز ولایت و خدمتگزار شما مردم هستم.

رئیس جمهور گفت: سربلندی استان مازندران نه تنها مایه افتخار این استان، بلکه سربلندی کشور و امت اسلامی است و ما از این بزرگان آموخته ایم که در زندگی توکل به خدا داشته باشیم.

وی گفت: بزرگان دین با تزکیه جامعه راه قرآن را به ما آموختند. از امام رضا (ع) و ائمه دین بیاموزیم و برای ساختن خود و جامعه از شهدا و صلح طلبان الهام بگیریم. شهدای ما قبل از اینکه به مقام شهادت برسند به مقام کرامت رسیده اند. یعنی حاضر بودند جان خود را برای رفع نیازهای کشور بدهند.

رئیسی تصریح کرد: باید جامعه و مردم و نیازهای آنها را درک کنیم و آمادگی کامل برای ریسک پذیری داشته باشیم و در هر سطحی مسئولیت پذیر باشیم.

رئیس جمهور ادامه داد: عزت این نیست که به کسی پول بدهیم. یک جایی به پول نیاز داریم، یک جایی به آبرو و یک جایی باید بمیریم. شهدای ما جان خود را دادند. فضیلت این است که مردم مایل به ریسک بودند. دفاع از ارزش ها و انقلاب باید نقش داشته باشد.