ساخت یک نفتکش مدرن پتانسیل قابل تحسین صنعت ایران را نشان می دهد


ساعت: 09:37
تاریخ انتشار: 1301/03/24
کد خبر: 1855839

ساخت نفتکش از ایران و صادرات آن به حیاط خلوت آمریکا در شرایط تحریم اقدامی بی سابقه و منحصر به فرد در تاریخ صنعت است و در واقع نشان دهنده ورود ایران به مرحله جدیدی از علم و صنعت است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی راه دانا؛ دومین نفتکش افرامکس ساخت شرکت صنایع دریایی ایران (صدرا) و به بهره برداری ونزوئلا امروز شنبه با حضور آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی و نیکلاس مادورو روسای جمهور ایران و ونزوئلا به شرکت های نفتی ایران و ونزوئلا تحویل داده شد. کشتی اقیانوس پیمای ایران نیز بیش از 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

جعفر کندباشی کارشناس مسائل بین الملل گفت: در شرایطی که تحت تحریم های شدید و حداکثری آمریکا هستیم، این اقدام گامی بسیار مهم در جهت نادیده گرفتن و خنثی سازی تحریم های سرکوبگرانه آمریکا و غلبه بر فشارهایی است که غرب بر ما وارد می کند. “

این کارشناس بین الملل با بیان اینکه ساخت و استقرار این نفتکش ها پیام های داخلی و بین المللی دارد، گفت: در داخل کشور پیام امید و ایران دارای ظرفیت های فراوانی است که می تواند جمهوری اسلامی را به یک کشور قدرتمند و توانمند تبدیل کند. «از لحاظ اقتصادی کند است.

7b1c596f 97e9 4e25 bc0a 856ec872d314 خبر خاکستری


ساخت نفتکش تحقق شعار «تولید مبتنی بر دانش ایجاد اشتغال» است.

قنادباشی گفت: این اقدام می تواند امید زیادی را در نخبگان کشور ایجاد کند و در راستای شعار تولید دانش بنیان، اشتغال است و در واقع نشان داده است که دنیا به صنایعی نیاز دارد که افرادی که در این حوزه تحصیل کرده اند. ، در کار در این زمینه.


شکست فشار حداکثری آمریکا علیه مردم ایران

این کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه این اقدام پیام های مهم بسیاری را به دنیا داشت، اضافه کرد: اما قبل از اینکه پیام ما به آنها برسد، وقتی می بینند ایران چنین توانایی از خود نشان داده است، بیش از هر زمان دیگری شکست خورده است. . .

کنادباشی گفت: کشورهای تحریم شده توسط ایالات متحده که قبلاً به عنوان باشگاه تحریم شناخته می شدند، فراتر از وابستگی به دنیای استعمار خواهند رفت و پیام اقتدار را به تحریم های سرکوبگرانه ایالات متحده ارسال خواهند کرد. .

حجت الاسلام رئیسی در مراسم تحویل نفتکش با ابراز خرسندی از تحویل این نفتکش به کشور دوست و برادر ونزوئلا گفت: نفتکش 113 هزار تنی ساخت مهندسان و صنایع کشتی سازی ایرانی برای ونزوئلا نمونه ای از این نفتکش است. ظرفیت بالا و توان ایران در صادرات خدمات فنی و مهندسی به دنیا و نشان‌دهنده کارآمدی الگوی اقتصاد مقاومتی است.

حجت الاسلام رئیسی تاکید کرد: دو نفتکش دیگر نیز در دست ساخت است و امیدوارم به زودی آماده تحویل به ونزوئلا شود.

نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، ساخت این نفتکش را تحسین کرد و گفت: با دیدن این کشتی با ظرفیت 800 هزار بشکه، اولین چیزی که به ذهنم رسید، چهره رهبر مورد علاقه ما، فرمانده چ چ وز بود که در روح او هستم. مطمئنا این لحظه هر کجا که باشد با خوشحالی لبخند می زند.

رئیس جمهور ونزوئلا افزود: ساخت نفتکش برای شرکت نفت دولتی ونزوئلا طرح فرمانده Ch وز vez برای تقویت صنعت نفت کشورمان برای خودکفایی آن در مقابل هرگونه تجاوز خارجی بود.

نیکلاس مادورو تاکید کرد: ساخت این کشتی مدرن و قدرتمند نشان از پتانسیل بالا، صنعت استثنایی و تحسین برانگیز جمهوری اسلامی ایران دارد. ایران یکی از قدرت های نوظهور قرن بیست و یکم است و ساخت این کشتی یکی از نشانه های عملی و بارز این قدرت نوظهور است.

وی خطاب به رئیس جمهور کشورمان گفت: از طرف مردم ونزوئلا و همه زنان و مردان، کارمندان و کارگران شرکت ملی نفت ونزوئلا از تحویل این کشتی تشکر می کنیم، این یک دستاورد بزرگ است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید