سهم بخش صنعت از اشتغال کشور به ۴۱ درصد رسیده است

معاون وزارت صمت:

معاون اداره کل صنایع کشور با اشاره به اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: سهم صنعت در اشتغال کشور برای اولین بار به 41 درصد رسید.

به گزارش خبرگزاری موج فارس

محمدمهدی برادران مزور در حاشیه بازدید از واحدهای تولیدی شهرک صنعتی بزرگ شیراز، اظهار کرد: یکی از مهمترین مشکلات صنایع در شرایط کنونی مشکل ارز است. در عین حال تلاش می کنیم با رویکرد جدید صنایع صادرات محور که با همکاری وزارت حراست و بانک مرکزی نهایی شد، این مشکل را حل کنیم.

معاون کل صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: تاکنون مشکل ارزی برخی واحدها که نیاز کمتری داشتند حل شده و در بازدیدی که امروز از واحدهای صنعتی بزرگی که در تولید تاثیرگذار هستند، انجام شد. تصمیم به انجام اقدامات پیگیری لازم برای رفع مشکلات این واحدها. در واقع قول داده ایم تا یک ماه آینده مشکل این بلوک ها حل شود.

وی تسهیلات بانکی را از دیگر دغدغه های این واحدها دانست و گفت: برای رفع این دغدغه تفاهم خوبی بین وزارت اقتصاد، وزارت حراست و بانک مرکزی حاصل شده است و امیدواریم در ماه های آینده بتوانیم این موضوع را برطرف کنیم. ما قادر خواهیم بود این خدمات بانکی را به صنایع مورد نظر توزیع کنیم.

برادران افزود: هر استانی سهم خود را در تحقق این مهم دارد، اما در کل کشور از 2000 تلاش صحبت می کنیم که عمده آن مربوط به تسهیلاتی است که در سال های اخیر ارائه شده و توسعه می یابد. برخی از این تسهیلات در قالب اوراق نیز اضافه می شود.

قائم مقام وزیر صامت با بیان اینکه بیشترین اشتغال در فصل پاییز و زمانی که صنایع با مشکل برق و گاز مواجه نیستند، محقق می شود، گفت: وضعیت صنایع کشور از پاییز تاکنون بهتر شده است و بر اساس آخرین گزارش ها در این زمینه وجود دارد. اشتغال زایی قابل توجهی در این صنعت بوده است.

وی با بیان اینکه سهم صنعت از اشتغال در کشور برای اولین بار به 41 درصد رسیده است، گفت: افزایش سهم صنعت در اشتغال نشان می دهد که صنعت بیش از سایر بخش ها سهم اشتغال کشور را تامین می کند.

برادران یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون 370 هزار شغل جدید و خالص در جامعه صنعتی کشور ایجاد شده و جامعه صنعتی به هشت میلیون و 400 هزار نفر رسیده است که این رقم برای اولین بار در سال جاری محقق شده است. کشور.

معاون وزیر صمت در خاتمه ابراز امیدواری کرد که این روند در حوزه اشتغال، تولید و صادرات ادامه داشته باشد و ثمره خود را در اقتصاد کشور و خانوارها به ثمر برساند.



آیا این خبر مفید بود؟