سهم مناطق آزاد از رشد اقتصادی کشور ۲۵ درصد است

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: یک و نیم درصد از نرخ رشد اقتصادی کشور حدود 6 درصد ناشی از فعالیت این مناطق است.

به گزارش خبرگزاری موج


خجت الله عبدالمالکی دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: 10 درصد شاخص اقتصادی در مناطق آزاد شکل می گیرد. در مجموع 2500 شرکت بزرگ در 48 منطقه آزاد فعالیت می کنند. مناطق آزاد متولد جمهوری اسلامی ایران و در دولت سیزدهم این مناطق با رویکرد اقتصاد مقاومتی در مدار فعالیت قوی قرار گرفته اند.

وی همچنین از فعالیت 100 کارآفرین در مناطق آزاد کشور خبر داد و گفت: یک سوم صادرات غیرنفتی از این مناطق است و همچنین 80 درصد ترانزیت و حمل و نقل از طریق این بندر انجام می شود.

نماینده ویژه رئیس جمهور سال آینده را کلیدی و مهم خواند و گفت: بر سرمایه گذاری و صادرات در مناطق آزاد تمرکز کرده ایم و هدف ما تسهیل تولید، افزایش صادرات، انتقال فناوری، تامین نیازهای اساسی کشور و مالی است. یکی از سرمایه گذاران خارجی و افزایش تولید و سرمایه گذاری و ارزآوری با افزایش صادرات یکی از اولویت های مناطق آزاد است.

عبدالملکی شعار بهشت ​​سرمایه گذاری ایران را عنوانی علمی می داند و می گوید: مناطق آزاد دارای پنج ویژگی از جمله پایین بودن هزینه های تولید، توسعه زیرساخت ها، دسترسی خوب به بازارها، امتیازات مالیاتی و گمرکی و سهولت کسب و کار است که کار را برای سرمایه این امر موجب آمادگی بیشتر سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی شد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ادامه داد: سهولت کسب و کار در مناطق به فعال اقتصادی کمک می کند که به شرط معرفی مناسب زمینه های سرمایه گذاری جذب سرمایه گذاری زیادی در مناطق به چشم می خورد.

وی مناطق آزاد را یکی از مقاصد جذب سرمایه گذاری برشمرد و گفت: سرمایه گذارانی که می خواستند پول خود را از کشور خارج کنند برای سرمایه گذاری در این مناطق جذب شدند. علاوه بر این، ایرانیان خارج از کشور بسیار مشتاق سرمایه گذاری در این زمینه ها هستند.

عبدالمالکی همچنین در مورد مزایای صادرات کالای ایرانی وی تاکید کرد: کالاهای ایرانی هزینه تولید پایین و قیمت پایینی دارند و اکثر کالاهایی که در کشور تولید می کنیم قیمت مناسبی دارند.

مشاور رئیس جمهور تاکید کرد: مبهم بودن کالاهای ایرانی در خارج از کشور دلیل اقبال ضعیف تجار خارجی است و گمرک و مناطق آزاد باید به واحدهای تولیدی برای افزایش صادرات کمک کنند.



آیا این خبر مفید بود؟




خدمات سئو برای وب سایت ها