مناطق آزاد و ویژه اقتصادی محل رشد و توسعه کشور است

زمان: 21:31
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۱۱
کد خبر: 1804609

مدیر دبیرخانه روابط عمومی و روابط بین الملل شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی:

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و سی و پنجمین نمایشگاه ملی صنایع دستی تهران گفت: بازده.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش ستاد خبری نمایشگاه صنعت گردشگری و صنایع دستی تهران، حسن حنلری امروز یکشنبه 10 بهمن ماه 92 مهمترین وظیفه این شورا را رفع موانع رشد و توسعه فراگیر و بهبود وضعیت فعلی مناطق آزاد عنوان کرد. طبق ماده 65 قانون احکام دائمی. یکی از وظایف اصلی این دبیرخانه ایجاد فضای مناسب برای اجرای این ماده است که بر اساس آن مدیران مناطق آزاد با اختیارات تام و به عنوان مقامات ارشد منطقه به نمایندگی از دولت می توانند در این زمینه اقدام کنند. نقش در چارچوب قانونی، ایجاد فرصت برای اقتصاد، توسعه، تولید و صادرات.»

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افزود: بخشی دیگر از فعالیت های این شورا در راستای تسهیل شرایط موجود برای اجرای فعالیت ها و طرح ها در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی است. . شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تمام تلاش خود را برای تحقق این اهداف به کار خواهد بست.

حنلری عمده‌ترین مشکلات شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی را عدم اجرای کامل ماده 65 مفاد دائمی برنامه‌های توسعه کشور برشمرد و گفت: و مشکلات این حوزه‌ها از مصادیق تصویب آن لایحه مالیات بر ارزش افزوده بوده است. که در لایحه بودجه سال 1399 به عنوان پایه مالیاتی جدید برای دولت وقت مطرح شد و متاسفانه به تصویب کارشناسان رسید. یکی از عوامل ضد تولید و توسعه در مناطق است.

وی گفت: اگرچه میراث اقتصادی مطلوبی از دولت قبل به ارث نبرده ایم. مردم را حل می کند، اما از آنجایی که این مشکلات یک شبه اتفاق نیفتاده است، مطمئناً نمی توان آنها را به طور معجزه آسایی یک شبه حل کرد.»

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور انگیزه تیم اقتصادی دولت برای بهبود وضعیت را قوی دانست و گفت: دولت قبل باید با این موضوع حل شود. کمترین فشار بر معیشت مردم و استفاده حداکثری از ظرفیت داخلی مجموعه ها، با کمترین نیاز به ایجاد منابع مالی جدید داخلی و تلاش برای جذب سرمایه گذاری خارجی.»

به گفته حنلری، یکی از اقدامات شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برای تحقق این هدف، فروش اموال مازاد و بلااستفاده و ویلاهای لوکس به نهاد ریاست جمهوری در کشم و تزریق درآمد در بندرعباس لافت است. پروژه پل در کشم بود. این امر در شرایطی انجام می شود که معیشت مردم به ویژه در استان هرمزگان با چالش مواجه است و دولت به جای استفاده از منابع بودجه ای خاص در چنین شرایطی، از جایی که نباید وجود داشته باشد (ویلاهای ریاست جمهوری) منبع مالی جدیدی ایجاد می کند. بخشی از این نیاز مالی را تامین می کند.

به گفته مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، اطلاع‌رسانی در هر حوزه از فعالیت‌های کشوری، به ضرر منافع ملی، در فضای عمومی کشور امید ایجاد و گسترش می‌دهد.

وی در پاسخ به اظهارنظرهای اخیر درباره فعالیت این شورا گفت: این گونه ادعاها اساسا کذب و به طور قاطع تکذیب می شود. در حالی که تیم دولت در حال تسریع در رفع موانع موجود و حل مشکلات است، به نظر می رسد برخی همچنان در فضای پیش از انتخابات به سر می برند و نمی دانند که این دوره کار، تلاش و خدمت است و همه کارکنان در تلاش برای بهبود هستند. آنها دولت هستند تا بتوانند مشکلات زندگی مردم را کاهش داده و مدیریت کنند.»

حنلری افزود: تک تک دولت برای رسیدن به این اهداف و غیره به سفرهای استانی می رود و این گونه فعالیت ها را نمی توان فعالیت انتخاباتی نامید مگر اینکه هدف غیرصادقانه ای از طرح این گونه مسائل واهی وجود داشته باشد.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دبیرخانه شورای عالی شورای عالی کشور گفت: اگر از همه ظرفیت های پیش بینی شده در قانون مناطق آزاد و ویژه اقتصادی استفاده شود، بی شک موجب رشد و شکوفایی اقتصادی کل کشور خواهد شد. . مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید