سورپرایز ویژه دولت برای معلمان پرداختی جدید به حقوق معلمان از امروز

سورپرایز ویژه دولت برای معلمان پرداختی جدید به حقوق معلمان از امروز

شنیده ها حاکی از آن است که وزیر آموزش و پرورش و معاونانش چند روزی است که با پرداخت حقوق آبان و کمک هزینه ارزشیابی معلمان از طریق سازمان برنامه و بودجه دست و پنجه نرم می کنند.

سید مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه ۱۳ آبان ماه سال جاری اعلام کرد: تاکنون احکام معلمان از سوی وزارت آموزش و پرورش صادر نشده است که به محض افزایش حقوق و دستمزد رسیدگی خواهد شد و حتی وجوه لازم در خزانه برای انجام این وظیفه در نظر گرفته می شود.

میرکاظمی با بیان اینکه اعتبار لازم برای ارزشیابی معلمان در نظر گرفته شده و پس از صدور دستورات معلمان در حدود بودجه پرداخت می شود، تصریح کرد: امیدواریم اجرای این طرح موجب ارتقای کیفیت آموزشی مدارس در سال جاری شود. علاوه بر کمک به بهبود معیشت معلمان عزیز

وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که احکام طبقه‌بندی بر اساس نام، عنوان تحصیلی معلم و احکام بازپس‌گیری حق کار را صادر کرده است. حال باید دید آیا برنامه و سازمان بودجه به وعده خود عمل کرده و اعتبار مورد نیاز حقوق و مزایای رتبه آبان را امروز تقسیم می کند؟/ فارس

یک میلیون ودیعه علاوه بر رتبه بندی فوق العاده حقوق معلمان

یوسف نوری امروز در حاشیه جلسه شورای امور نمایندگان مجلس دستگاه های اجرایی کشور گفت: احیای حقوق فرهنگیان بر اساس قانون و علاوه بر حق فرهنگیان انجام می شود. فرزند که نرخ ثابتی است، یک میلیون تومان افزایش الحاقیه به مزایای رتبه اول تربیت معلم برای همکاران مشمول قانون رتبه بندی صادر شد.

وی افزود: همکاران احکام قطعی را برای فرهنگیان صادر می کنند، به ما اجازه داده شده که ابتدا احکام اصلی و سپس چک امتیازی و نهایی را صادر کنیم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: 970 هزار نفر در این رتبه بندی قرار دارند، همکاران شبانه روز برای بررسی این تصمیمات تلاش می کنند.

نوری درباره فروش املاک مازاد برای آموزش و پرورش گفت: فروش املاک مازاد به نفع خود است. ما تعدادی ملک مازاد داریم و قانون به ما اجازه داده است که حتی به تجاری نیز تبدیل شود که قیمت آن پس از فروش برای تکمیل پروژه های نیمه تمام و با اولویت پروژه های خیریه استفاده می شود.

وی افزود: این املاک مازاد در حال تبدیل به مکان هایی است که آموزش و پرورش نیازی به آن ندارد، با تاکید و اولویت بندی که این ها مدرسه نیستند و برای تکمیل پروژه های خیرین به 6500 میلیارد تومان نیاز داریم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه خیرین توجه ویژه ای به آموزش و پرورش دارند، ادامه داد: علاوه بر هزینه های لازم برای اجرای طرح های خیریه، تعدادی طرح جدید آغاز شده است که با توجه به محدودیت منابع می توان گفت: 6 هزار میلیارد تومان در قانون بودجه و چهار هزار میلیارد تومان برای سفرهای استانی نیز حدود 10 هزار میلیارد تومان برای این امر در نظر گرفته شده است.

نوری یادآور شد: املاک مازاد آموزشی شناسایی شده و باید مجوز تغییرات را از دولت بگیریم و بفروشیم. سپس پول وارد خزانه می شود و صرف این طرح ها می شود.

وی گفت: در صورت تامین اعتبار، امسال تا اسفندماه بیش از 14 هزار کلاس درس را تکمیل خواهیم کرد.

وظیفه رتبه بندی مدارس در مقاله تغییر بنیادی

وزیر آموزش و پرورش درباره رتبه بندی مدارس گفت: رتبه بندی مدارس با سند تحول اصلی برجسته می شود که باید انجام شود.

نوری افزود: سه گروه در حال بررسی هستند. شورای عالی آموزش و پرورش شاخص‌ها را تعیین می‌کند، مرکز سنجش بر اساس الگوی مبانی سند تحول بنیادین کار می‌کند و پژوهشکده مطالعات تربیتی تحقیقات میدانی انجام می‌دهد و پس از تلفیق این سه اقدام، مدل رتبه‌بندی مدارس مطابق با آن را انجام می‌دهد. با سند تحول بنیادین تبدیل ارائه شده است.

وی با بیان اینکه رتبه بندی ها بر اساس عملکرد کل مدرسه بوده است، گفت: مدرسه در افق چشم انداز سند یک سری وظایف برای آن پیش بینی شده است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: 900 هزار همکار فرهنگی در مدرسه وجود دارد، بنابراین رتبه بندی مدارس مهم ترین اقدامی است که بر اساس ارتباط درونی و تعامل با بیرون به ویژه با اولیا نتایج و پیامدهایی دارد و باید مورد توجه قرار گیرد. .

استخدام سرایدار جهت خدمت در آموزش و پرورش

نوری درباره جذب معلم امسال در آموزش و پرورش توضیح داد: جذب معلم در دانشگاه فرهنگیان امسال از طرق مختلف در اساسنامه دانشگاه و مصوبه 833 شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام می شود.

وی درباره جذب باربران گفت: این افراد در سال جاری تغییرات حقوقی دارند و مشمول افزایش هستند، اما پایه آنها بسیار ضعیف و تعداد آنها بسیار کم است، بنابراین باید مجوزهایی برای ارائه باربرها گرفته شود. / ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید