شرایط تحصیل داروسازی در ایتالیا به زبان انگلیسی

شرایط تحصیل داروسازی در ایتالیا به زبان انگلیسی

شرایط تحصیل داروسازی در ایتالیا

ایتالیا یکی از کشورهای اروپایی با دانشگاه های معتبر است که سالانه دانشجویان خارجی زیادی برای تحصیل به این کشور مهاجرت می کنند. داروسازی نیز یکی از رشته های محبوبی است که دانشجویان می توانند در این کشور به زبان انگلیسی تحصیل کنند. دوره آموزش داروسازی در ایتالیا 5 سال به طول می انجامد و به دو مقطع کارشناسی (3 سال) و کارشناسی ارشد (2 سال) تقسیم می شود. برای ورود به دوره های کارشناسی داروسازی، دانش آموزان باید دارای مدرک دیپلم دبیرستان و شرکت در آزمون ورودی سراسری باشند. نمره قبولی این آزمون رقابتی است و به زبان ایتالیایی برگزار می شود.

اعتبار بالای مدارک تحصیلی در دانشگاه های این کشور به حدی است که دانشجویان پس از فارغ التحصیلی می توانند در دانشگاه های معتبر دنیا ادامه تحصیل دهند. علاوه بر این، وزارت علوم ایران نیز از دانشگاه های معتبر این کشور مدرک می پذیرد.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل داروسازی در ایتالیا

زمانی که برای پذیرش در رشته داروسازی در دانشگاه های ایتالیا اقدام می کنید، ابتدا باید مدارک لازم را ارائه دهید. برای این منظور کلیه مدارک لازم باید از ترجمه ایتالیایی ترجمه رسمی از جمله مدارکی که هنگام درخواست پذیرش و اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا باید ارائه دهید می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دیپلم دبیرستان با نمرات بالا مثبت است ترجمه مدارک تحصیلی
  • گواهی مهارت زبان ایتالیایی در سطح B2
  • پاسپورت معتبر
  • ویزای دانشجویی
  • نامه پذیرش از دانشگاه ایتالیا
  • بیمه
  • اثبات توانایی مالی

تحصیل داروسازی ایتالیایی به زبان انگلیسی

برخی از دانشگاه های ایتالیا برنامه های داروسازی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. این برنامه ها برای دانش آموزانی که ایتالیایی صحبت نمی کنند مناسب است. برنامه های زبان انگلیسی معمولا برای دانشجویان بین المللی رزرو شده است و ممکن است هزینه بیشتری نسبت به برنامه های زبان ایتالیایی داشته باشد. لازم به ذکر است که تحصیل داروسازی در ایتالیا در تعداد کمی از دانشگاه های این کشور انجام می شود. بنابراین رقابت شدیدی بین نامزدها وجود دارد. یکی از مهم ترین نکاتی که برای تحصیل داروسازی به زبان انگلیسی در ایتالیا باید به آن توجه کنید داشتن حداقل نمره آیلتس 6 است. با این حال، هر چه نمره شما بالاتر باشد، شانس بیشتری برای قبولی خواهید داشت.

شرایط تحصیل داروسازی در ایتالیا به زبان انگلیسی

شرایط تحصیل برای برنامه های داروسازی به زبان انگلیسی در ایتالیا از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است. به طور کلی، دانش آموزان باید مدرک زبان انگلیسی سطح C1 و معادل آیلتس 6 را داشته باشند. متقاضیان باید در آزمون ورودی IMAT شرکت کنند و در صورت قبولی در آن، می توانند برای ویزای تحصیلی ایتالیا اقدام کنند. آزمون داروسازی برای آموزش در ایتالیا دارای دو مرحله است، مرحله کتبی با 60 سوال تستی و مصاحبه شفاهی به مدت 100 دقیقه. این آزمون شامل عناصر مختلفی مانند آزمون هوش، منطق، مهارت های حل مسئله عمومی، سوالات مفهومی، تجزیه و تحلیل اطلاعات و … می باشد.

مزایای تحصیل داروسازی در ایتالیا به زبان انگلیسی

حتما از خود می پرسید که چرا دانشجویان بین المللی می خواهند در این کشور داروسازی بخوانند؟ پاسخ این سوال را می توان در مزیت های تحصیل در دانشگاه های این کشور جستجو کرد. از مهمترین مزیت های تحصیل در دانشگاه های ایتالیا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تحصیل در یکی از بهترین سیستم های آموزشی دنیا
  • تدریس به زبان انگلیسی در تمام مدت تحصیل
  • امکان استفاده از 80% تخفیف شهریه
  • امکان استفاده از بورسیه تحصیلی در ایتالیا
  • اعتبار بالای مدارک تحصیلی دانشگاه های ایتالیا و امکان ادامه تحصیل در دانشگاه های معتبر دنیا
  • پذیرش مدرک از دانشگاه های معتبر ایتالیا توسط وزارت علوم ایران
  • مهارت های زبانی ارزشمندی به دست آورید
  • فرصت های شغلی بسیاری در ایتالیا و سراسر جهان
  • زندگی در کشوری غنی از فرهنگ و تاریخ را تجربه کنید

هزینه تحصیل داروسازی در ایتالیا به زبان انگلیسی

همانطور که قبلاً گفتیم، هزینه تحصیل داروسازی به زبان انگلیسی در ایتالیا بسیار بیشتر از زبان ایتالیایی است. این قیمت می تواند بین 500 تا 3500 یورو در سال باشد. البته این شهریه برای دانشگاه های رم، میلان و بولونیا می تواند بیشتر باشد. اما اگر می خواهید هزینه های تحصیل خود را کاهش دهید، می توانید دانشگاه های شهرهای پیزا، پادوآ و تورین را انتخاب کنید. در این صورت هزینه آموزش بسیار کمتر خواهد بود. هزینه تحصیل در دانشگاه های این شهرها حدود 600 تا 800 یورو در سال خواهد بود.

البته راه دیگری که می تواند به کاهش هزینه تحصیل شما در ایتالیا کمک کند دریافت بورسیه هایی است که به دانشجویان بین المللی در آن کشور پرداخت می شود.

نتیجه

تحصیل داروسازی در ایتالیا به زبان انگلیسی یک فرصت عالی برای دانشجویان بین المللی است که می خواهند در یکی از بهترین دانشگاه های جهان تحصیل کنند و در عین حال مهارت های زبانی ارزشمندی را کسب کنند. با برنامه ریزی دقیق و آماده سازی مناسب، می توانید رویای خود را برای تبدیل شدن به یک داروساز موفق به واقعیت تبدیل کنید. دارالترجمه دارالترمه دارالرنسانس ارائه دهنده خدمات ترجمه رسمی مقاطع تحصیلی از جمله دیپلم داروسازی می باشد. این ترجمه ها توسط مترجمان ماهر و مجرب و دارای مهر و امضای رسمی دارالترجمه می باشد. برای تحصیل داروسازی در دانشگاه های ایتالیا می توانید مدارک تحصیلی خود را به مترجمان رسمی این موسسه تحویل دهید.