شیر، ماست و پنیر گران خواهد شد

شیر، ماست و پنیر گران خواهد شد

روز گذشته نامه ای منتشر شد مبنی بر اینکه انجمن صنایع لبنی به اعضای خود اجازه افزایش قیمت سه فرآورده شیر را داده در حالی که دولت هنوز قیمت شیر ​​خام را اعلام نکرده است.

این نامه که به امضای رضا باکری، دبیر انجمن صنایع لبنی ایران رسیده است، حاوی نکات قابل تاملی است. همانطور که در ابتدا بیان شد: هیات قیمت گذاری محصولات اساسی کشاورزی قیمت یک کیلوگرم شیرخام را 15 هزار تومان تعیین کرده و از اول خرداد باسیتی با این قیمت از دامداران خریداری می شود.

در این نامه آمده است: تا این تاریخ (یعنی اول خردادماه) علیرغم مکاتبات مکرر و جلسات متعدد با مسئولان محترم دولتی، قیمت سه محصول لبنی (شیر، ماست و پنیر) توسط کارگروه تنظیم بازار، سازمان حمایت، تعیین شده است. وزارت جهاد کشاورزی اطلاع رسانی نکرده است و صنایع لبنی عضو این انجمن دیگر نمی توانند در بلاتکلیفی حرکت کنند و پرداخت نرخ مصوب جدید شیرخام را به دامداری ها موکول کنند و این امر رشد پایدار دامداری ها را تهدید می کند. و تولید شیر خام و صنایع لبنی کشور را در معرض خطر کم عرضه شیر قرار می دهد، بنابراین با رعایت دستورالعمل قیمت گذاری کالاهای تولیدی در کشور و مطابق با نرخ جدید شیرخام، پتروشیمی، دستمزد و حقوق نرخ ارز، حمل و نقل و سایر عوامل موثر بر قیمت تمام شده، نسبت تولید و عرضه محصولات کامل و جلوگیری از کمبود لبنیات.

در پایان نامه همچنین تاکید شده است که تا زمان صدور تاییدیه های جدید از سوی مراجع ذیصلاح و ذیربط، واحدهای تولیدی طبق روش فعلی به کار خود ادامه می دهند و مسئولیت صحت و سقم قیمت کالاهای عرضه شده و پاسخگویی به قوانین قانونی را بر عهده خواهند داشت. مقامات نظارتی

دیدگاهتان را بنویسید