شیوه های نوین مبارزه با جعل اسناد هویتی شناسایی شده است

فرمانده انتظامی شهرستان فراجه:

رئیس پلیس آگاهی فراجه گفت: شناسایی روش های جدید مبارزه با جعل شناسنامه با استفاده از تجهیزات روز پلیس آگاهی است.

به گزارش خبرگزاری موج


سردار محمد قنبری رئیس پلیس ذهن فاراژ وی گفت: یکی از ادارات مهم پلیس آگاهی که در حوزه های مختلف پرونده های ویژه، مهم و پیچیده به آن محول می شود، اداره عملیات ویژه است و کارآگاهان این اداره با تلاش شبانه روزی خود اقدامات مثمر ثمری را انجام داده اند.

با اشاره به اقدامات مهم اخیر در این حوزه از جمله انهدام باند سارقان مسلح و اسناد عملکرد کار و قاچاقچیان قطعات خودروهای لوکس، پرونده بین المللی انهدام شبکه جعل اسناد تحصیلی و دانشگاهی، کلاهبرداری و زورگیری. 65 میلیون یورویی دستگیری باند تخریب کنندگان نظام اقتصادی با دریافت حواله ارزی معادل هزار میلیارد ریال، انهدام یکی از بزرگترین باندها و شبکه های جعل اسناد اصیل و رسمی به ارزش 1000 میلیارد ریال. پرونده کلاهبرداری و فروش اموال دیگر با جعل اسناد شرکت های خصوصی به مبلغ هزار میلیارد تومان و… افزود: برخورد قاطع و سریع با این گونه جرائم و همچنین اقدامات پیشگیرانه به صورت جدی در دستور کار قرار دارد.

رئیس پلیس آگاهی فرجا گفت: افزایش 18 درصدی مراجعات، 10 درصدی کشفیات و 16 درصدی دستگیری ها از اقدامات موثر یگان های عملیات ویژه استان های سراسر کشور در سال گذشته است که عمدتاً مربوط به آن است. تخریب احشام، خانه ها، وسایل نقلیه و باندهای سرقت محموله.

وی بیان کرد: پلیس آگاهی از ابتدای سال برنامه ریزی هایی را برای ضربات در سراسر کشور تدوین کرده است و تمامی ادارات اطلاعات ماموریت هایی را برای خشکاندن قاطعانه ریشه جنایت و عاملان آن انجام داده و عملیات دیگری با همین ماهیت برنامه ریزی شده است. و تا پایان سال در دستور کار قرار گیرد.

سردار قنبری با بیان اینکه پلیس در زمینه پیشگیری و همچنین تعامل با دستگاه های مختلف برای رفع جرم جعل اسناد رسمی و هویتی اقدامات موثری انجام داده است گفت: شناسایی روش های جدید مبارزه با جعل هویت از جمله آموزش های مهم برای کارآگاهان.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 80 درصد پرونده های جعل در کشور توسط کارآگاهان کشف می شود، گفت: طرح های برخورد با جاعلان مدارک هویتی و تحصیلی در سراسر کشور در حال انجام است و به صورت جدی ادامه می یابد و همچنین به صورت جدی ادامه می یابد. در این زمینه با مراجع قضایی تعامل و هماهنگی داشتند.

وی سرعت در ردیابی و رسیدگی به جرایم با استفاده از روش های علمی را مورد تاکید قرار داد و استفاده از فناوری روز را یکی از رویکردهای مهم پلیس آگاهی برای دستیابی به اهداف مورد انتظار دانست.



آیا این خبر مفید بود؟




خدمات سئو برای وب سایت ها