ضرورت بازخوانی و بازروایی درس ها و عبرت های فتنه 88 برای جوانان

سرپرست فرمانداری همام تاکید کرد؛

سرپرست فرمانداری همام بر لزوم بازخوانی و بازنگری دروس و عبرت های فتنه 88 تاکید کرد و گفت: تحلیل و کالبدشکافی ریشه ها، عوامل، علل، علل و زمینه های خشن ترین اغتشاشات پس از انقلاب همچنان یکی از موضوعات مورد بحث است. ضرورت امروز فضای سیاسی، فرهنگی، شناختی و اجتماعی کشورمان.

به گزارش خبرگزاری موج گیلان

مردخوب سرپرست فرمانداری همام وی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به هیجان بی نظیر مردم با بصیرت گیلان در مقابله با قیام های 19 و 21 دی ماه اظهار داشت: اهمیت حرکت عظیم ملت ایران در 20 دی ماه سال 1367 آشکارتر می شود، زمانی که باید ابعاد و زوایای شورش و کودتای امسال را خواند و مرور کرد.

وی بر بازخوانی و بررسی مجدد درس ها و عبرت های فتنه 88 تاکید کرد و گفت: تحلیل و کالبد شکافی ریشه ها، عوامل، علل، علل و زمینه های وحشیانه ترین قیام پس از انقلاب همچنان یکی از نیازهاست. محیط سیاسی امروز، فرهنگی-شناختی و اجتماعی کشورمان.

آدمیت با بیان اینکه امروز پس از گذشت بیش از یک دهه از وقوع فتنه 88، انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب به افق های بلندتری می اندیشد، خاطرنشان کرد: این امر باعث می شود هشدارها و ملاحظات مربوط به فتنه 88 بارها به یادگار بماند.

وی به نقش و فعالیت رسانه های مخالف در ایجاد قیام در جامعه اسلامی اشاره کرد و تصریح کرد: شناخت عوامل قیام ضروری است زیرا دشمن همواره به دنبال وارونه جلوه دادن مشکلات کشور است تا بتواند مشکلات کشور را وارونه جلوه دهد. به نوعی دروغ می گویند کلمات زیبا به نظر می رسند.

سرپرست فرمانداری همام یادآور شد؛ روز چهارشنبه نهم دی ماه 1398 حماسه ای بی سابقه و باشکوه روی داد که خواب را از چشمان طغیان گر گستاخ گرفت و چون چکشی مهلک بر سر قیام کننده افتاد و آن را تکان داد. همه مردم به عشق مرجعیت و رهبری بدون توجه به دیدگاه های سیاسی و حزبی در حماسه باشکوه 18 آذر شرکت کرده بودند.

وی ادامه داد: اما امروز مردم مسلمان ایران به ویژه گیلان با حضور چشمگیر خود بصیرت و هوشیاری ملت مسلمان را به جهانیان نشان داده اند. پس این حضور پرشور برای همیشه به عنوان حماسه ای ماندگار در تاریخ ایران ثبت می شود.



آیا این خبر مفید بود؟