عملیات ساخت نهضت ملی مسکن از یک میلیون و ۹۳۰ هزار واحد عبور کرد

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

مهرداد بذرپاش که به استان اردبیل سفر می کند در حاشیه پروژه 210 واحدی شهید پیران اندیشه 2. جنبش ملی مسکن اردبیل با اعلام این خبر گفت: یکی از مهمترین پروژه های دولت نهضت ملی مسکن است.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح شتاب بیشتری به خود می گیرد، در خصوص اجرای این طرح در استان اردبیل گفت: در استان اردبیل ساخت 28 هزار واحد مسکن ملی آغاز شده و زمین های خوبی به ویژه در اکثر شهرهای کشور تامین شده است. استان .

وزیر راه و شهرسازی افزود: عملیات اجرایی سایت 650 هکتاری شهید سلیمانی که اسفندماه سال گذشته پاکسازی شده بود از تیرماه و با تلاش استاندار، روسای وزارت راه و شهرسازی آغاز شد. توسعه در استان و نمایندگان، به خوبی در حال پیشرفت است و امید است 10000 واحد با سرعت بیشتری برای متقاضیان ارسال شود.

بذرپاش افزود: امروز 720 واحد در حوزه شهری از جمله سایت اندیشه با 210 واحد در قالب این طرح که با مدیریت ستاد اجرایی فرمان امام اداره می شود در حال بهره برداری است.

وی با بیان اینکه این پروژه ها استانداردهای مورد انتظار را داشته اند، گفت: علاوه بر این 5 هزار و 800 واحد روستایی در استان به بهره برداری می رسد. انشاالله امسال و سال آینده شاهد افزایش تحویل نهضت ملی مسکن به متقاضیانی باشیم که سالها منتظر دریافت مسکن هستند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افزایش تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن از 3 میلیارد و 500 میلیون ریال در شهرها و 2 میلیارد ریال به 3 میلیارد و 500 میلیون ریال در روستاها در ماه های اخیر گفت: ما امیدواریم با تامین مالی از شبکه بانکی شاهد رشد باشیم تا یک شرکت عمرانی در کشور باشیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات اجرای این طرح نرخ سود 23 درصدی است که با دستور رئیس جمهور و تلاش شورای پول و اعتبار به 18 درصد کاهش یافت اما همچنان اندکی است. برای متقاضیان مشکل است و خواسته اصلی مردم کاهش پرداخت ماهانه است و این یک تسکین است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در این زمینه با بانک مرکزی تفاهم نامه ای منعقد کرده ایم تا بتوانیم به صورت مرحله ای به متقاضیان نهضت ملی کمک کنیم و امیدواریم نرخ سود تسهیلات بانکی در مسکن را کاهش دهیم. بخش در آینده.”

بذرپاش همچنین در خصوص آماده سازی زمین های لازم برای اجرای این طرح در کشور گفت: امروز 53 هزار هکتار هم در قالب الحاق به محدوده شهری و هم شهرهای جدید که مناطق مجزا شهری هستند تکمیل شده است.

وی ادامه داد: این روند از این پس ادامه خواهد داشت و امیدواریم در قالب زمین به متقاضیان احداث پروژه های حرکت ملی چه به صورت ویلا و چه به صورت مجتمع واگذار شود.

وزیر راه و شهرسازی تامین مالی این پروژه ها را بر اساس مصوبه مجلس بر عهده نظام بانکی عنوان کرد و یادآور شد: کارایی سیستم بانکی کافی نیست هرچند در مدت 6 ماه رشد خوبی داشته است. عقب ماندگی این بخش باید جبران شود.

بذرپاش تصریح کرد: بیش از قانون مصوب نیازی نداریم و امیدواریم در کمتر از سه ماه مانده به امسال و سال آینده شاهد ارقام خوبی در این بخش باشیم.


آیا این خبر مفید بود؟