فردوسی برای تاریخ ایران یک قله مرتفع از حکمت است

وزیر فرهنگ و رهبری اسلامی:

بر اساس اعلام وزیر فرهنگ و رهبری، فردوسی برای همیشه در تاریخ ما قله بلند حکمت، فلسفه، شعر و ادب است.

به گزارش خبرگزاری موج


محمدمهدی اسماعیلی شامگاه سه شنبه در مراسم یادبود حکیم ابوالقاسم فردوسی که در مجموعه شاهنامه و آرامگاه فردوسی با حضور مسئولان کشوری، فرمانداران شهرستان و جمعیت پرشور زائران و مجاوران برگزار شد، با اشاره به اینکه فردوسی برای همیشه در تاریخ ما، قله بلند حکمت، فلسفه، شعر و شاعری است. فردوسی گفت: کاخی رفیع به نام شعر و زبان فارسی در پناه حکمت اسلامی بنا کرد که برای همیشه سرافراز خواهد ماند.

وزیر فرهنگ و رهبری اسلامی وی بیان کرد: ابتکار در شهر مشهد و تبدیل روز فردوسی به یک دهه و پایان دادن به آن همزمان با سومین روز هوراد (سالروز تصرف خرمشهر) اقدامی قابل توجه است.

او در حالی که پیام را می خواند رئيس جمهور وی افزود: دولت سیزدهم همواره به این میراث گرانبها توجه داشته است. با تشکر از پیام رئیس جمهور، مانند همیشه به مبانی فرهنگ اسلامی ایران احترام گذاشتند و با صدور پیام و وسیله شادی، مردم هنردوست و فرهیخته ایران به شمار می رفتند.

اسماعیلی با بیان اینکه این دیار مملو از افتخارات بزرگوار است افزود: ارائه دستاوردهای غرور آفرین راهگشای آینده ای نویدبخش خواهد بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: درخت بزرگ ما زادگاه و زادگاه هزاران حکیم گرانقدر بود و به زودی در این عالم دنیا و این منطقه حاصلخیز باغی پرافتخار به افتخار هزاران ستاره درخشان در این مهم ایجاد می شود. نقطه ایران اسلامی

باید بگویم؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان این مراسم نشان فردوسی را به امیرعلی حاجی زاده به پاس رشادت های وی در عملیات واده صدوق به عنوان حماسه آفرین، دکتر محمد جعفر یاحقی استاد دانشگاه و پژوهشگر حوزه ادبیات اعطا کرد. به عنوان حماسه پژوه و جایزه سوم به «مریم قربان زاده» در رشته حماسه نویسی برای تألیف چندین کتاب در حوزه ادبیات حماسی و حماسی به ویژه «هاتون و فرمانده» تعلق گرفت.

اعطای نشان فردوسی، ارائه و خوانش، طبل زدن استادان ورزش باستانی، اجرای موسیقی سنتی توسط «محمد معتمدی»، اجرای تک پرده تئاتر «رویای اسبی به نام شبرنگ»، اجرای زنده گروهی و نمایش و شاهنامه خوانی و… برنامه های روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در توس است.

در این مراسم از لوح تندیس «ابوالقاسم فردوسی» اثر استاد «ابوالحسن خان صدیقی» در فهرست آثار ملی کشور رونمایی شد.



آیا این خبر مفید بود؟




خدمات سئو برای وب سایت ها