لزوم تبیین واقعه غدیرخم و ولایت اهل غدیر، به ثمر نشستن رسالت رسید.


ساعت: 09:51
تاریخ انتشار: 1301/04/26
کد خبر: 1883722

حجت الاسلام انصاری راد بر ضرورت تبیین واقعه غدیرخم و مسئله ولایتمداری مردم تاکید کرد و گفت: غدیر صفحه جدیدی در تاریخ گشود که آخرین ثمره رسالت در آنجا و با معرفی حضرت علی (ع) متولد شد. به عنوان جانشین پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) فصل جدیدی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام علی اکبر انصاری راد کارشناس امور دینی استان هرمزگان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار هرمز با اشاره به اهمیت غدیر خم اظهار داشت: اهمیت غدیر برای شیعیان به این دلیل است که رسول الله صلی الله علیه وسلم. خداوند امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) را به ولایت منصوب کرد و خلافت را تعیین کرد. در این ایام باید ماجرای غدیرحم و امر ولایت مردم را تبیین کنیم تا این انحراف تاریخی که در جهان اسلام اتفاق افتاده برای مسلمانان روشن شود.

وی با بیان اینکه عید غدیر از بزرگ ترین اعیاد شیعیان است، افزود: شعور مسلمانان موجب وحدت، همدلی و انسجام و در نتیجه وحدت امت اسلامی، نابودی کفر و شکست امپراتوری عظیم شده است. آمریکای جنایتکار و تفکیک قدرت بین کشورهای اروپایی و دشمنان اسلام رقم خواهد خورد

کارشناس امور دینی استان هرمزگان تصریح کرد: در مورد اهمیت این روز و این اقدام رسول خدا صلی الله علیه و آله همین بس که خداوند متعال در قرآن می فرماید: و الله حافظ. تو از مردم. «خداوند کافران را هدایت نمی کند. «ای پیامبر! آنچه از جانب پروردگارت بر تو نازل شده است کامل کن! و اگر این کار را نکنی، رسالت او را انجام نداده ای! خداوند شما را از (خطرات احتمالی) مردان حفظ کند. و خداوند جمعیت کافران را هدایت نمی کند.

انصاری راد افزود: خداوند به هیچ جا به اندازه غدیر اهمیت نداده است و از این رو پیامبر را مأمور کرد که حج وداع را به جا آورد و زائرانی را که جلوتر رفته بودند و زائرانی را که نرسیده بودند بازگرداند تا به حج برسند. همراهی همه زائرانی که سفیر بودند. کشورهای اسلامی باید ولایت امیرالمومنین (ع) را گسترش دهند.

وی با استناد به سه اصل در این مأموریت که یک امر سیاسی و اداری است، ادامه داد: این امر به قدری مهم است که اگر تبلیغ انجام نمی شد، رسالت و دین به پایان نمی رسید و این امر نشان دهنده نقش ولایت در تبیین دین و در غیر این صورت تحریف در دین محتمل است و الگویی برای حکومت اسلامی نمی توان یافت.

کارشناس امور دینی استان هرمزگان با تاکید بر اینکه زنده نگه داشتن غدیر به معنای شناخت مردم قدر غدیر است افزود: مسلمانان فداکار آغاز اسلام تا آخرین نفس از غدیر دفاع کردند و در راه احیای آن جان باختند که می تواند برای چه کسی باشد. گفته می شود که اولین شهید ولایت است، مقدس ترین مرد روی زمین بعد از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) و علی (علیه السلام) است. حضرت زهرا (سلام الله علیها).

انصاری راد در نهایت اذعان داشت: غدیر صفحه جدیدی از تاریخ را گشود که در آن ثمرات، عصاره و ثمرات پایانی رسالت زاده شد و با معرفی علی (ع) به عنوان جانشین و وصی پیامبر اکرم (ص) فصل جدیدی در کتاب زندگی انسان ایجاد شد او می خورد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید