ماهواره خیام هفته آینده پرتاب می شود


ساعت: 19:40
تاریخ ارسال: 05/12/1401
کد خبر: 1887748

ماهواره خیام گام بزرگی برای سازمان فضایی ایران برای ارائه داده های فضایی و توسعه کاربردهای صنعت فضایی کشور است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ماهواره پیشرفته خیام با همکاری مشترک روسیه هفته آینده از ایستگاه فضایی بایکونور قزاقستان توسط پرتابگر سایوز به فضا پرتاب می شود.

این ماهواره پیشرفته با ابزارهای اندازه گیری دقیق، فرصتی برای استفاده از داده های مکانی دقیق برای هوشمندسازی نقاط مختلف کشور فراهم می کند.
ارتقای بهره وری کشاورزی، پایش دقیق منابع آبی کشور، مدیریت بلایای طبیعی، نظارت بر ساخت و ساز و مقابله با زمین خواری، پایش مخاطرات زیست محیطی، پایش معادن و اکتشافات معدنی، پایش مرزهای کشور و بسیاری کاربردهای دیگر از جمله کاربردهای داده های مکانی دریافتی توسط ماهواره خیام
سازمان فضایی ایران ضمن توسعه توانمندی‌های داخلی خود در زمینه ساخت و پرتاب ماهواره‌های مورد نیاز کشور و توسعه ایستگاه‌های زمینی مربوطه، به رفع نیازهای کنونی کشور در زمینه تأمین داده‌های فضایی از طریق علمی و پیشرفته ادامه خواهد داد. همکاری فناورانه با کشورهای پیشرو در صنعت فضایی جهانی برای رفع نیازهای کشور و همچنین بومی سازی دانش و فناوری فضایی در کشور.
اخبار تکمیلی در خصوص مشخصات این ماهواره و کاربردهای آن هفته آینده پس از پرتاب ماهواره در اختیار رسانه ها قرار خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید