مراسم اهلی من عسل با حضور 1000 دانش آموز قزوینی برگزار می شود

وی افزود: همچنین بر اساس اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و ترویج و نهادینه شدن فرهنگ ارشاد، ارشاد و تسلیم، امر به معروف و نهی از منکر و معرفی نقش الگوی نوجوانان و… شهدای خردسال کربلا به ویژه حضرت قاسم بن الحسن به دانش آموزان این مراسم در سطح استان قزوین برگزار می شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد: همایش اهلی من عسل ساعت 9 صبح روز شنبه (21 مرداد) با حضور 1000 دانش آموز در آستان امامزاده حسین (علیه السلام) قزوین برگزار می شود.

وی در ادامه افزود: همچنین در 12 منطقه آموزشی استان قزوین نیز مراسم مشابهی برای دانش آموزان در ماه محرم برگزار می شود و دانش آموزان در این مراسم به سینه زدن و عزاداری می پردازند.

برگزاری مراسم اهلی من عسل الگوی شهدای خردسال کربلا

این مسئول بیان کرد: عاشورا واقعه بسیار بزرگی است که در طول تاریخ بر اساس سطح درک مردم توانسته اند بخش ها و ابعاد این حماسه را بیاموزند و در زندگی خود از آن استفاده کنند و این برای بحث کودک و نوجوان است. استفاده آنها از مشکلات حسینی نیز مطرح می شود.

وی بیان کرد: در هر دوره زمانی باید تلاش کرد تا واقعه عاشورا و ارزش های نهفته در آن را با توجه به نیاز مخاطب درک کرد.

محمدزاده تصریح کرد: در شرایط کنونی مربیان و والدین موظفند شرایط فرزندان خود را در نظر بگیرند تا متوجه شوند که بر اساس نیازهایشان باید به کدام یک از ابعاد واقعه کربلا توجه بیشتری شود تا بتوانند با ورود به عرصه آموزش و پرورش بیش از پیش وارد شوند. شناسایی آن

وی با اشاره به حضور فعال دانش آموزان در اجرای مراسم اهلی من عسل گفت: تمامی فعالیت های اجرایی این مراسم از جمله پذیرایی، توزیع پذیرایی، چیدمان و فضاسازی با حضور دانش آموزان انجام می شود.

معاون آموزشی و فرهنگی استانداری قزوین با اشاره به ویژگی های شخصیتی حضرت قاسم (ع) گفت: حضرت قاسم با انتخاب شهادت در راه خدا توانست به همه ثابت کند که نگاهش به زندگی بسیار والا بوده و فقط یک زندگی گذرا بود دنیا نمی بیند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از موثرترین فعالیت های ما در عرصه تعلیم و تربیت، فعالیت دینی است که اوج این فعالیت قیام عاشورا است. از این رو لازم است این روزها برنامه های زیادی برای دانش آموزان برگزار شود.

محمدزاده در پایان گفت: در ماه محرم برای نوجوانان و جوانان شخصیتی مناسبتر از حضرت قاسم بن الحسن (ع) که هم سن دانش آموزان و مردانگی و شجاعت بود نداریم. این یک جوان به حدی است که شهادت در راه امام و ایمان خود «اهلی من عسل» و شیرین‌تر از عسل است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید